Πέμπτη, 21 Μαΐου 2015

Ανακαλείται πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων μετά τα όργια υπέρ των “παροχών”, των εργολάβων, φορέων και κατά των ανέργων.






Ανακαλείται πρόγραμμα κατάρτισης ανέργων μετά τα όργια υπέρ των “παροχών”, των εργολάβων, φορέων,   κατά των ανέργων.
Αντί για προγράμματα κατάρτισης ανέργων δημιούργησαν ένα σύστημα από πάροχους , εργολάβους, δημιουργικούς υπαλλήλους του ΟΑΕΔ κλπ με στόχο τον εύκολο πλουτισμό πάνω στην “ακριβή” ανάγκη της εργασίας..

Έτσι στα προγράμματα που πλέον ανακαλούνται ήταν έτσι στημένα ώστε οι πάροχοι(ΚΕΚ δήμοι επιμελητήρια κλπ) να έπαιρναν το 75%  των προγραμμάτων  και ο άνεργος όταν και άμα  μόλις το 25%!!!!  Όλη αυτή κατάσταση που μόλις αποκαλύφθηκε ήταν σε πλήρη γνώση μιας σειράς επίσημων φορέων όπως οι Δήμοι, Περιφέρειες, Επιμελητήρια, ΟΑΕΔ κλπ

Διαβάστε περισσότερα για αυτό το πολύ κερδοφόρο  κύκλωμα που στήθηκε πάνω στις ακριβές ανάγκες των ανέργων.  

Λόγω σκανδαλώδους σχεδιασμού: Ανακαλείται το πρόγραμμα κατάρτισης για 16.220 ανέργους, νέα πρόσκληση εντός διμήνου




«Η απόφαση ελήφθη επειδή διαπιστώθηκε ότι ο σχεδιασμός από την προηγούμενη ηγεσία ήταν σκανδαλώδης, καθώς δεν εξασφάλιζε στους ανέργους τα μέγιστα δυνατά οφέλη», τονίζει το υπ. Εργασίας. Η νέα πρόσκληση του επανασχεδιασμένου προγράμματος θα δημοσιευτεί εντός διμήνου.

Η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας για την ανάκληση του προγράμματος απασχόλησης

Όπως αναφέρει δελτίο Τύπου από το υπ. Εργασίας για την ανάκληση του προγράμματος απασχόλησης του ΟΑΕΔ για 16.220 ανέργους ηλικίας 29 έως 64 ετών:

Η αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Ράνια Αντωνοπούλου ανακοινώνει την απένταξη του έργου της «Επιταγής Κατάρτισης Ανέργων σε τομείς της οικονομικής δραστηριότητας με υποχρεωτική εγγυημένη απασχόληση», συνολικού προϋπολογισμού 112 εκατομμυρίων ευρώ. Το πρόγραμμα απευθυνόταν σε 16.220 ανέργους, ηλικίας 29 έως 64 ετών.

Η απόφαση ελήφθη διότι διαπιστώθηκε ότι ο σχεδιασμός του προγράμματος που είχε γίνει από την προηγούμενη ηγεσία ήταν σκανδαλώδης, καθώς δεν εξασφάλιζε στους ανέργους τα μέγιστα δυνατά οφέλη για τους εξής λόγους:

Πρώτον, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του προγράμματος η κατανομή των κονδυλίων γινόταν προς όφελος των Παρόχων Κατάρτισης και όχι των ανέργων. Το 75% των κονδυλίων θα κατέληγε στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) και μόλις το 25% στους ανέργους.

Δεύτερον, ο σχεδιασμός του προγράμματος προέβλεπε ως κόστος κατάρτισης και πρακτικής άσκησης που θα παρείχαν τα Κέντρα το ποσό των 5.400 ευρώ για κάθε άνεργο, όταν σε άλλα αντίστοιχα προγράμματα με κατάρτιση, πρακτική άσκηση και εγγυημένη απασχόληση, ο μέσος όρος του κόστους του παρόχου δεν υπερέβαινε τα 1600 ευρώ ανά άνεργο.

Τρίτον, σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν η κατάρτιση ανέργων κυρίως με χαμηλά τυπικά προσόντα και δεξιότητες, σε τομείς της ελληνικής οικονομίας με αναπτυξιακές δυνατότητες. Στην προκήρυξη του προγράμματος οι πιο δυναμικοί κλάδοι της ελληνικής οικονομίας προσδιορίζονταν η πρωτογενής παραγωγή αγροτικών προϊόντων, οι ιχθυοκαλλιέργειες, ο τουρισμός, η ενέργεια και ιδίως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αντί λοιπόν οι άνεργοι να κατευθύνονται στους παραπάνω κλάδους της ελληνικής οικονομίας, όπως προβλεπόταν στην προκήρυξη, οι πρώην ιθύνοντες του σχεδιασμού του προγράμματος, τους διοχέτευαν, κατά κύριo λόγο, στον κατασκευαστικό τομέα. Συγκεκριμένα 10.000 άνεργοι, δηλαδή το 62% επί του συνόλου των ανέργων που θα συμμετείχαν στο πρόγραμμα, θα παρείχαν επιδοτούμενη εργασία αποκλειστικά στις τεχνικές εταιρίες.

Η πριμοδότηση του τεχνικού κλάδου, παρότι ούτε καν αναφερόταν ως δυναμικός κλάδος στην προκήρυξη, είχε ως αποτέλεσμα τη στρεβλή κατανομή των κονδυλίων. Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, από το συνολικό προϋπολογισμό των 112 εκατομμυρίων ευρώ τα 70 εκατομμύρια κατευθυνόταν στον τεχνικό κλάδο και τα υπόλοιπα 42 εκατομμύρια κατανέμονταν στον κλάδο διαχείρισης στερεών και υγρών αποβλήτων και στον κλάδο των Νέων Τεχνολογιών.

Τέταρτον, η πρόβλεψη κατάρτισης και πρακτικής άσκησης για τόσο ευρύ φάσμα ηλικιών ανέργων με τόσο ριζικά και διαφορετικά χαρακτηριστικά και ανάγκες, καθιστούσε το πρόγραμμα άστοχο και αναποτελεσματικό. Τι κοινό μπορεί να έχει ο άνεργος 29 ετών με τον άνεργο που βρίσκεται λίγο πριν τη συνταξιοδότησή του.

Για αυτούς τους λόγους η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας αποφάσισε την ανάκληση και τον ορθολογικό ανασχεδιασμό του προγράμματος προκειμένου να ωφελούνται ουσιαστικά οι άνεργοι.

Η νέα πρόσκληση του επανασχεδιασμένου προγράμματος θα δημοσιευτεί εντός διμήνου.

πηγή: left

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου