Αρχικά διέρρευσε το απόρρητο "μνημόνιο" που είχε συνταχθεί μεταξύ του μπουμπούκου υπουργού , των τραπεζιτών και του ΔΣ , στη συνέχεια (μόλις σήμερα) δημοσιεύεται έγγραφο με το οποίο ο Γεωργιάδης ζητά την παραίτηση των μελών του ΔΣ του Ντυνάν επειδή το επιθυμούσε ο τραπεζίτης Σάλλας!!!
Έχει σημασία προκειμένου να αντιληφθούμε στο έπακρο πως λειτουργούσαν διεφθαρμένα κόμματα όπως αυτά του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που σε κοινό βηματισμό με τραπεζίτες(δημοσιογράφους κλπ) για να οδηγήσουν σε "εξαγορές" δημόσια περιουσία εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ αφού πρώτα είχε προηγηθεί πάρτυ απο διάφορα στελέχη τους, μέλη των "οικογενειών" τους κλπ ..
Είναι ενδεικτική η δε υποτέλεια ενός υπουργού σε έναν τραπεζίτη(το Σάλλα) που εμφανίζεται στο έγγραφο που επίσης διέρρευσε, Αν κάποιος θα ήθελε να ζωγραφίσει αυτή την υποτέλεια με λόγια δεν θα έβρισκε κάτι καλύτερο . Απολάυστε αυτο το "μαρτυρικό" έγγραφο του Γεωργιάδη πρός το ΔΣ του Ντυνάν:
«Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς κ. Μιχάλης Σάλλας ζήτησε την παραίτηση όλων των μελών του Δ.Σ. του Ερρίκος Ντυνάν ώστε να μπορεί και η τράπεζα να συμβάλει καθοριστικά στην αναγέννηση του νοσοκομείου. Κατόπιν τούτου σας ζητώ να μου υποβληθούν το ταχύτερο δυνατόν οι παραιτήσεις σας, ώστε να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα λειτουργίας του Ερρίκος Ντυνάν». καί βέβαια σήμερα ξέρουμε όλοι ποιά ήταν η "οριστική λύση".
Αναλυτικά για τον απόρρητο οδικό χάρτη του ξεπουλήματος του Ντυνάν
Άδωνις:«Ο ειδικός των μνημονίων» και το κρυφό Μνημόνιο για το Ντυνάν
Η ανάγνωση του εγγράφου προκαλεί ερωτηματικά για
την πραγματική αιτία που οδήγησε στη μη διεξαγωγή του διεθνούς
διαγωνισμού ο οποίος και θα διασφάλιζε τη βιωσιμότητα του Ντυνάν,
λαμβάνοντας ως δεδομένο πως για το νοσοκομείο είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον
κολοσσοί του κλάδου.
Ερωτήματα εγείρονται σχετικά και με την προθυμία της Πειραιώς να φορτωθεί το «αγκωνάρι» των περίπου 100 εκατ. ευρώ του τραπεζικού ανοίγματος του Ντυνάν, τη στιγμή μάλιστα που η συμφωνία οριστικοποιήθηκε από κοινού με το υπουργείο με όρους εχεμύθειας και εμπιστευτικότητας.
Η πορεία προς την κατάρρευση
Πριν την συνομολόγηση των κοινών ενεργειών που θα κατέληγαν στη «λύση» του πλειστηριασμού, στο έγγραφο παρατίθενται κάποιες κοινά αποδεκτές τροποποιήσεις. Συγκεκριμένα, το Κοινωφελές Ίδρυμα Ερρίκος Ντυνάν έπαψε να υπάγεται σε κρατικό έλεγχο, κάτι που εκθέτει και τον Νότη Μηταράκη, ο οποίος σήμερα, Τετάρτη, ισχυρίστηκε στην Εξεταστική Επιτροπή για τα σκάνδαλα στην Υγεία πως κατά μία έννοια το νοσοκομείο βρίσκεται υπό την αιγίδα του Δημοσίου. Συνομολογήθηκε, επίσης, πως ο εκάστοτε υπουργός Υγείας θα εποπτεύει το ΚΙΕΝ μόνο ως προς «τον τρόπο παροχής των υπηρεσιών υγείας και σχετικά με τον τρόπο άσκησης του ιατρικού, νοσηλευτικού. επιστημονικού και εκπαιδευτικού έργου του Ιδρύματος».
Αναφορικά με την πορεία προς την κατάρρευση, η κρίση ρευστότητας του Ντυνάν εκτινάχθηκε το 2012, δημιουργώντας οφειλή 7 μισθών προς τους εργαζόμενους, αδυναμία έκδοσης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας αλλά και ταμειακή δυσχέρεια για την προμήθεια των απαραίτητων φαρμάκων και λοιπού υγειονομικού υλικού. Η κατάσταση αυτή οδήγησε στην απόφαση να διεξαχθεί διεθνής διαγωνισμός για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή, με τις εταιρίες παροχής χρηματοοικονομικών συμβουλών, Price Waterhouse Coopers και την Investment Group of Grecce να προσλαμβάνονται προκειμένου να συνεισφέρουν σε αυτό το εγχείρημα.
Δεκαέξι εταιρίες -ανάμεσά τους επενδυτές διεθνούς κύρους- εκφράζουν ενδιαφέρον για το νοσοκομείο. Όπως σημειώνεται στο μνημόνιο, τελικά 8 εξ αυτών καταθέτουν μη δεσμευτικές προτάσεις, οι οποίες τελικά έγιναν τέσσερις πριν οδηγηθεί το εγχείρημα στο κενό. «Εξ αυτών τρία σχήματα είναι διεθνών επενδυτικών ομίλων του εξωτερικού (ΗΠΑ, Τουρκία, Ελβετία)» σημειώνεται στο έγγραφο και προστίθεται πως ανάμεσα στους επίδοξους επενδυτές του εσωτερικού ήταν ο Όμιλος Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, ο Όμιλος Υγεία, ΙΑΣΩ και Metropolitan.
«Εξ αυτών καταλήγουν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές τέσσερις όμιλοι και το Δ.Σ. του ΚΙΕΝ, μετά από εισήγηση των χρηματοοικονομικών συμβούλων των PwC και IBG, αποφασίζει να εξετάσει τις δεσμευτικές προσφορές των προτιμητέων επενδυτικών σχημάτων, ήτοι Όμιλος Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, Όμιλος ΙΑΣΩ, κοινοπραξία Perseus Health Care S.A. / Intercontinental International REIC και PPLV» αναγράφεται, με την εισήγηση των συμβούλων από τις δύο εταιρίες ορκωτών λογιστών να προκρίνουν όλους τους επενδυτές εκτός από την PPLV.
Ωστόσο, το αδιέξοδο του Eurogroup στις 15/03/2013 και η εκκαθάριση της Λαϊκής Τράπεζας Κύπρου, που ήταν η κύρια πιστώτρια του νοσοκομείου, εκτροχιάζουν τη διεξαγωγή του διεθνούς διαγωνισμού. «Δυστυχώς, είτε λόγω οικονομικής αδυναμίας των ανωτέρω επενδυτικών σχημάτων, είτε επειδή οι επενδυτές αξίωναν νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν ήταν δυνατόν να ικανοποιηθούν από την ελληνική Πολιτεία, καθώς προσέκρουαν σε διατάξεις του Συντάγματος, η διαδικασία δεν ευοδώθηκε», είναι η εξήγηση που δίνεται στο μνημόνιο.
Εδώ, ανέλαβε δράση ο τότε υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, και λοιπά υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης Σαμαρά. Κατά το εμπιστευτικό έγγραφο, ως από μηχανής Θεός η τράπεζα Πειραιώς δέχεται να διαβιβαστεί στο όνομά της το τραπεζικό άνοιγμα του νοσοκομείου από τη Λαϊκή, ύψους 95 εκατ. ευρώ. Αλήθεια, για ποιο λόγο μία τράπεζα να διασφαλίσει την επιβίωση ενός ζημιογόνου Κοινωφελούς Ιδρύματος, βάζοντας πλάτη με την αποδοχή της εκχώρησης των δανειακών συμβάσεων που αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ; Μα, προφανώς για να αγοράσει φθηνά και γρήγορα. Εδικά δε αν πρόκειται για ένα εν λειτουργία νοσοκομείο που διαθέτει εξοπλισμό, ανθρώπινο δυναμικό και ακίνητη περιουσία 55 χιλ. στρεμμάτων...
Τα 6 βήματα μέχρι τον πλειστηριασμό
Το υπουργείο Υγείας ασπάστηκε πλήρως την άποψη της πιστώτριας -πλέον- Πειραιώς για το μέλλον του νοσοκομείου, συνομολογώντας στη λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτελέσεως. Σύμφωνα με αυτήν την πρακτική, η συνολική κατάσχεση του νοσοκομείου θα οδηγούσε στην αναγκαστική εκποίηση του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων του Ντυνάν.
«Προς το σκοπό τούτο και προκειμένου να εξασφαλιστεί η λειτουργία του Νοσοκομείου για τον ενδιάμεσο χρόνο, και μέχρις ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία της αναγκαστικής εκτελέσεως η τράπεζα δέχεται να εξετάσει την περαιτέρω χρηματοδότηση του νοσοκομείου, ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες λειτουργίας αυτού» επισημαίνεται στο μνημόνιο και συμπληρώνεται παρακάτω ότι το υπουργείο υγείας και η τότε διοίκηση του Ντυνάν «κρίνουν ότι η παραπάνω λύση (κατάσχεση της επιχειρηματικής μονάδας και δημόσιος πλειστηριασμός) αποτελούν τη νομικά ορθή αλλά και την οικονομικά πρόσφορη λύση υπό τις σημερινές συνθήκες».
Ως εκ τούτου, συναποφασίστηκαν 6 βήματα:
1. Μέχρι τη λήξη της περιόδου προστασίας, δηλαδή το χρονικό όριο που θεσπίστηκε με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου προκειμένου να μην κατασχεθούν τα περιουσιακά στοιχεία του ΚΙΕΝ, η τράπεζα δεσμεύτηκε να καταγγείλει τις λοιπές δανειακές συμβάσεις, ζητώντας την έκδοση διαταγής πληρωμής. Το Νοσοκομείο δεσμεύτηκε από την πλευρά του να μην αμφισβητήσει αυτή την απαίτηση. «Συγχρόνως, και μέχρι την επιβολή αναγκαστικής κατασχέσεως, η τράπεζα εφόσον τούτο απαιτηθεί, θα επιβάλλει συντηρητική κατάσχεση στο σύνολο των περιουσιακών στοιχείων της επιχειρήσεως και θα ξεκινήσει τη διαδικασία να της παρασχεθεί άδεια εκποιήσεως» σημειώνεται, ενώ στη συνέχεια διευκρινίζεται πως μετά την κατάσχεση θα ακολουθούσε ο πλειστηριασμός όλων των ενσώματων ή άυλων περιουσιακών στοιχείων.
2. Το ΚΙΕΝ να μην προβεί σε καμία νομική ή άλλη ενέργεια, παρεμποδίζοντας τη διαδικασία. Ταυτόχρονα, το νοσοκομείο έπρεπε να παραιτηθεί από το δικαίωμα τυχόν ανακοπών που είχε ασκήσει κατά ήδη εκδοθεισών διαταγών πληρωμής από την αρχική δανείστρια, Λαϊκή Τράπεζα.
3. Εντός 5 ημερών το νοσοκομείο όφειλε να ξεκινήσει τη διαδικασία αναζήτησης παρόχου υγείας. Πρόκειται για την ανεύρεση συμβουλευτικής εταιρίας, η οποία θα διεξήγαγε αξιολόγηση του προσωπικού και οικονομικό εξορθολογισμό της επιχείρησης.
4. Εντός 5 ημερών και μέχρι να ολοκληρωνόταν η διαδικασία αναγκαστικής εκτελέσεως, το ΓΙΕΝ δεσμευόταν να καταθέσει νέο αίτημα χρηματοδότησης από την Πειραιώς για να καλύψει τις τότε τρέχουσες κεφαλαιακές του ανάγκες.
5. Η Πειραιώς δεσμευόταν από την πλευρά της να απαντήσει θετικά εντός 45 ημερών στο αίτημα δανειοδότησης του Ντυνάν, υπό τον όρο ότι θα εκπληρώνονταν τρέχουσες ανάγκες.
6. «Το ΚΙΕΝ σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του Ελληνικού Δημοσίου με την ενεργή συνδρομή του Υπουργείου θα προβεί σε συμψηφισμό των απαιτήσεων και υποχρεώσεων από και προς ασφαλιστικά ταμεία και φορείς μέχρι και την Ημερομηνία Κατάσχεσης», ήταν το τελευταίο κοινά αποδεκτό προαπαιτούμενο της συμφωνίας.
Πρόσωπο εμπιστοσύνης για την τράπεζα και την οικογένεια Μητσοτάκη
Ένας ακόμα όρος της συμφωνίας ήταν και η δικαιοδοσία της τράπεζας να ορίσει πρόσωπο της επιλογής και της εμπιστοσύνης της, το οποίο θα διέθετε την αναγκαία κατάρτιση και εμπειρία για να αναλάβει από κοινού με τον αντιπρόεδρο του Δ.Σ. την εποπτεία και εφαρμογή του μνημονίου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του koutipandoras.gr, το πρόσωπο αυτό ακούει στο όνομα Αλέξανδρος Πανεθυμιτάκης, ο οποίος είναι ξάδερφος του Κυριάκου Μητσοτάκη. Κι αν αυτό δεν αποτελεί «ντεσαβαντάζ» για τον μέχρι πρότινος διευθύνοντα σύμβουλο του Ντυνάν, τα πεπραγμένα του στο παλαιότερο οικοτροφείο της χώρας και συγκεκριμένα στο Ίδρυμα Χατζηκώνστα, σίγουρα αποτελούν. Ο κ. Πανεθυμιτάκης αποτελούσε προσωπική επιλογή της τότε δημάρχου Αθήνας, Ντόρας Μπακογιάννη. Διετέλεσε πρόεδρος του Ιδρύματος για 9 χρόνια και συντέλεσε τα μέγιστα στην εξαΰλωση των αποθεματικών του ταμείου του οικοτροφείου, μέσω του σχετικού τζογαρίσματος στο χρηματιστήριο.
Ο όρος εμπιστευτικότητας
Μπορεί οι βουλευτές της ΝΔ που έδωσαν το «παρών» στη σημερινή συνεδρίαση της Εξεταστικής επιτροπής για την Υγεία να διατείνονταν πως όλες οι διεργασίες του πλειστηριασμού έγιναν υπό το «φως», ισχυριζόμενοι πως ακόμα και το τριμερές εμπιστευτικό μνημόνιο ήταν ήδη γνωστό, ωστόσο τα αναγραφόμενα έρχονται να τους διαψεύσουν.
Στην παράγραφο με τίτλο: «Χρονοδιάγραμμα Ολοκλήρωσης - Εμπιστευτικότητα» εκτός από την κοινή δέσμευση για την υλοποίηση όσων συνομολογήθηκαν, τονίζεται και το εξής:
«Και ότι θα διατηρήσουν απολύτως εμπιστευτικούς τους όρους του παρόντος, με εξαίρεση τη γνωστοποίηση στοιχείων και πληροφοριών σε τρίτους που είναι αναγκαίες για την υλοποίηση των συμφωνηθέντων στο παρόν».
Έτσι, λοιπόν, υπό το καθεστώς εχεμύθειας και αγαστής συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων, το «Ερρίκος Ντυνάν» εκχωρήθηκε έναντι 115 εκατ. ευρώ στην Πειραιώς, εκ των οποίων τα 60 εκατ. κατέληξαν πίσω στο χρηματοκιβώτιο της τράπεζας αφού ήταν η βασική πιστώτρια του νοσοκομείου!
Έχει σημασία προκειμένου να αντιληφθούμε στο έπακρο πως λειτουργούσαν διεφθαρμένα κόμματα όπως αυτά του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που σε κοινό βηματισμό με τραπεζίτες(δημοσιογράφους κλπ) για να οδηγήσουν σε "εξαγορές" δημόσια περιουσία εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ αφού πρώτα είχε προηγηθεί πάρτυ απο διάφορα στελέχη τους, μέλη των "οικογενειών" τους κλπ ..
Είναι ενδεικτική η δε υποτέλεια ενός υπουργού σε έναν τραπεζίτη(το Σάλλα) που εμφανίζεται στο έγγραφο που επίσης διέρρευσε, Αν κάποιος θα ήθελε να ζωγραφίσει αυτή την υποτέλεια με λόγια δεν θα έβρισκε κάτι καλύτερο . Απολάυστε αυτο το "μαρτυρικό" έγγραφο του Γεωργιάδη πρός το ΔΣ του Ντυνάν:
«Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς κ. Μιχάλης Σάλλας ζήτησε την παραίτηση όλων των μελών του Δ.Σ. του Ερρίκος Ντυνάν ώστε να μπορεί και η τράπεζα να συμβάλει καθοριστικά στην αναγέννηση του νοσοκομείου. Κατόπιν τούτου σας ζητώ να μου υποβληθούν το ταχύτερο δυνατόν οι παραιτήσεις σας, ώστε να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα λειτουργίας του Ερρίκος Ντυνάν». καί βέβαια σήμερα ξέρουμε όλοι ποιά ήταν η "οριστική λύση".
Αναλυτικά για τον απόρρητο οδικό χάρτη του ξεπουλήματος του Ντυνάν
Άδωνις:«Ο ειδικός των μνημονίων» και το κρυφό Μνημόνιο για το Ντυνάν
Το κρυφό μνημόνιο που
οδήγησε στην εξαγορά του νοσοκομείου Ερρίκος Ντυνάν για κάτι παραπάνω
από 50 εκατομμύρια ευρώ από την Περαιώς και τον οδικό χάρτη προς αυτή
την εξέλιξη μεταξύ των τριών πλευρών, αποκαλύπτει με αποκλειστικό
ρεπορτάζ Το Κουτί της Πανδώρας. Άδωνις, Τράπεζα Πειραιώς και το ΔΣ του Ερρίκος Ντυνάν υπέγραψαν το κρυφό μνημόνιο που πάνω απ' όλα ζητούσε ...εχεμύθεια!
Η ανάγνωση του εγγράφου προκαλεί ερωτηματικά για
την πραγματική αιτία που οδήγησε στη μη διεξαγωγή του διεθνούς
διαγωνισμού ο οποίος και θα διασφάλιζε τη βιωσιμότητα του Ντυνάν,
λαμβάνοντας ως δεδομένο πως για το νοσοκομείο είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον
κολοσσοί του κλάδου.Ερωτήματα εγείρονται σχετικά και με την προθυμία της Πειραιώς να φορτωθεί το «αγκωνάρι» των περίπου 100 εκατ. ευρώ του τραπεζικού ανοίγματος του Ντυνάν, τη στιγμή μάλιστα που η συμφωνία οριστικοποιήθηκε από κοινού με το υπουργείο με όρους εχεμύθειας και εμπιστευτικότητας.
Η πορεία προς την κατάρρευση
Πριν την συνομολόγηση των κοινών ενεργειών που θα κατέληγαν στη «λύση» του πλειστηριασμού, στο έγγραφο παρατίθενται κάποιες κοινά αποδεκτές τροποποιήσεις. Συγκεκριμένα, το Κοινωφελές Ίδρυμα Ερρίκος Ντυνάν έπαψε να υπάγεται σε κρατικό έλεγχο, κάτι που εκθέτει και τον Νότη Μηταράκη, ο οποίος σήμερα, Τετάρτη, ισχυρίστηκε στην Εξεταστική Επιτροπή για τα σκάνδαλα στην Υγεία πως κατά μία έννοια το νοσοκομείο βρίσκεται υπό την αιγίδα του Δημοσίου. Συνομολογήθηκε, επίσης, πως ο εκάστοτε υπουργός Υγείας θα εποπτεύει το ΚΙΕΝ μόνο ως προς «τον τρόπο παροχής των υπηρεσιών υγείας και σχετικά με τον τρόπο άσκησης του ιατρικού, νοσηλευτικού. επιστημονικού και εκπαιδευτικού έργου του Ιδρύματος».
Αναφορικά με την πορεία προς την κατάρρευση, η κρίση ρευστότητας του Ντυνάν εκτινάχθηκε το 2012, δημιουργώντας οφειλή 7 μισθών προς τους εργαζόμενους, αδυναμία έκδοσης φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας αλλά και ταμειακή δυσχέρεια για την προμήθεια των απαραίτητων φαρμάκων και λοιπού υγειονομικού υλικού. Η κατάσταση αυτή οδήγησε στην απόφαση να διεξαχθεί διεθνής διαγωνισμός για την εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή, με τις εταιρίες παροχής χρηματοοικονομικών συμβουλών, Price Waterhouse Coopers και την Investment Group of Grecce να προσλαμβάνονται προκειμένου να συνεισφέρουν σε αυτό το εγχείρημα.
Δεκαέξι εταιρίες -ανάμεσά τους επενδυτές διεθνούς κύρους- εκφράζουν ενδιαφέρον για το νοσοκομείο. Όπως σημειώνεται στο μνημόνιο, τελικά 8 εξ αυτών καταθέτουν μη δεσμευτικές προτάσεις, οι οποίες τελικά έγιναν τέσσερις πριν οδηγηθεί το εγχείρημα στο κενό. «Εξ αυτών τρία σχήματα είναι διεθνών επενδυτικών ομίλων του εξωτερικού (ΗΠΑ, Τουρκία, Ελβετία)» σημειώνεται στο έγγραφο και προστίθεται πως ανάμεσα στους επίδοξους επενδυτές του εσωτερικού ήταν ο Όμιλος Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, ο Όμιλος Υγεία, ΙΑΣΩ και Metropolitan.
«Εξ αυτών καταλήγουν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές τέσσερις όμιλοι και το Δ.Σ. του ΚΙΕΝ, μετά από εισήγηση των χρηματοοικονομικών συμβούλων των PwC και IBG, αποφασίζει να εξετάσει τις δεσμευτικές προσφορές των προτιμητέων επενδυτικών σχημάτων, ήτοι Όμιλος Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, Όμιλος ΙΑΣΩ, κοινοπραξία Perseus Health Care S.A. / Intercontinental International REIC και PPLV» αναγράφεται, με την εισήγηση των συμβούλων από τις δύο εταιρίες ορκωτών λογιστών να προκρίνουν όλους τους επενδυτές εκτός από την PPLV.
Ωστόσο, το αδιέξοδο του Eurogroup στις 15/03/2013 και η εκκαθάριση της Λαϊκής Τράπεζας Κύπρου, που ήταν η κύρια πιστώτρια του νοσοκομείου, εκτροχιάζουν τη διεξαγωγή του διεθνούς διαγωνισμού. «Δυστυχώς, είτε λόγω οικονομικής αδυναμίας των ανωτέρω επενδυτικών σχημάτων, είτε επειδή οι επενδυτές αξίωναν νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν ήταν δυνατόν να ικανοποιηθούν από την ελληνική Πολιτεία, καθώς προσέκρουαν σε διατάξεις του Συντάγματος, η διαδικασία δεν ευοδώθηκε», είναι η εξήγηση που δίνεται στο μνημόνιο.
Εδώ, ανέλαβε δράση ο τότε υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, και λοιπά υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης Σαμαρά. Κατά το εμπιστευτικό έγγραφο, ως από μηχανής Θεός η τράπεζα Πειραιώς δέχεται να διαβιβαστεί στο όνομά της το τραπεζικό άνοιγμα του νοσοκομείου από τη Λαϊκή, ύψους 95 εκατ. ευρώ. Αλήθεια, για ποιο λόγο μία τράπεζα να διασφαλίσει την επιβίωση ενός ζημιογόνου Κοινωφελούς Ιδρύματος, βάζοντας πλάτη με την αποδοχή της εκχώρησης των δανειακών συμβάσεων που αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ; Μα, προφανώς για να αγοράσει φθηνά και γρήγορα. Εδικά δε αν πρόκειται για ένα εν λειτουργία νοσοκομείο που διαθέτει εξοπλισμό, ανθρώπινο δυναμικό και ακίνητη περιουσία 55 χιλ. στρεμμάτων...
Τα 6 βήματα μέχρι τον πλειστηριασμό
Το υπουργείο Υγείας ασπάστηκε πλήρως την άποψη της πιστώτριας -πλέον- Πειραιώς για το μέλλον του νοσοκομείου, συνομολογώντας στη λήψη μέτρων αναγκαστικής εκτελέσεως. Σύμφωνα με αυτήν την πρακτική, η συνολική κατάσχεση του νοσοκομείου θα οδηγούσε στην αναγκαστική εκποίηση του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων του Ντυνάν.
«Προς το σκοπό τούτο και προκειμένου να εξασφαλιστεί η λειτουργία του Νοσοκομείου για τον ενδιάμεσο χρόνο, και μέχρις ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία της αναγκαστικής εκτελέσεως η τράπεζα δέχεται να εξετάσει την περαιτέρω χρηματοδότηση του νοσοκομείου, ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες λειτουργίας αυτού» επισημαίνεται στο μνημόνιο και συμπληρώνεται παρακάτω ότι το υπουργείο υγείας και η τότε διοίκηση του Ντυνάν «κρίνουν ότι η παραπάνω λύση (κατάσχεση της επιχειρηματικής μονάδας και δημόσιος πλειστηριασμός) αποτελούν τη νομικά ορθή αλλά και την οικονομικά πρόσφορη λύση υπό τις σημερινές συνθήκες».
Ως εκ τούτου, συναποφασίστηκαν 6 βήματα:
1. Μέχρι τη λήξη της περιόδου προστασίας, δηλαδή το χρονικό όριο που θεσπίστηκε με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου προκειμένου να μην κατασχεθούν τα περιουσιακά στοιχεία του ΚΙΕΝ, η τράπεζα δεσμεύτηκε να καταγγείλει τις λοιπές δανειακές συμβάσεις, ζητώντας την έκδοση διαταγής πληρωμής. Το Νοσοκομείο δεσμεύτηκε από την πλευρά του να μην αμφισβητήσει αυτή την απαίτηση. «Συγχρόνως, και μέχρι την επιβολή αναγκαστικής κατασχέσεως, η τράπεζα εφόσον τούτο απαιτηθεί, θα επιβάλλει συντηρητική κατάσχεση στο σύνολο των περιουσιακών στοιχείων της επιχειρήσεως και θα ξεκινήσει τη διαδικασία να της παρασχεθεί άδεια εκποιήσεως» σημειώνεται, ενώ στη συνέχεια διευκρινίζεται πως μετά την κατάσχεση θα ακολουθούσε ο πλειστηριασμός όλων των ενσώματων ή άυλων περιουσιακών στοιχείων.
2. Το ΚΙΕΝ να μην προβεί σε καμία νομική ή άλλη ενέργεια, παρεμποδίζοντας τη διαδικασία. Ταυτόχρονα, το νοσοκομείο έπρεπε να παραιτηθεί από το δικαίωμα τυχόν ανακοπών που είχε ασκήσει κατά ήδη εκδοθεισών διαταγών πληρωμής από την αρχική δανείστρια, Λαϊκή Τράπεζα.
3. Εντός 5 ημερών το νοσοκομείο όφειλε να ξεκινήσει τη διαδικασία αναζήτησης παρόχου υγείας. Πρόκειται για την ανεύρεση συμβουλευτικής εταιρίας, η οποία θα διεξήγαγε αξιολόγηση του προσωπικού και οικονομικό εξορθολογισμό της επιχείρησης.
4. Εντός 5 ημερών και μέχρι να ολοκληρωνόταν η διαδικασία αναγκαστικής εκτελέσεως, το ΓΙΕΝ δεσμευόταν να καταθέσει νέο αίτημα χρηματοδότησης από την Πειραιώς για να καλύψει τις τότε τρέχουσες κεφαλαιακές του ανάγκες.
5. Η Πειραιώς δεσμευόταν από την πλευρά της να απαντήσει θετικά εντός 45 ημερών στο αίτημα δανειοδότησης του Ντυνάν, υπό τον όρο ότι θα εκπληρώνονταν τρέχουσες ανάγκες.
6. «Το ΚΙΕΝ σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του Ελληνικού Δημοσίου με την ενεργή συνδρομή του Υπουργείου θα προβεί σε συμψηφισμό των απαιτήσεων και υποχρεώσεων από και προς ασφαλιστικά ταμεία και φορείς μέχρι και την Ημερομηνία Κατάσχεσης», ήταν το τελευταίο κοινά αποδεκτό προαπαιτούμενο της συμφωνίας.
Πρόσωπο εμπιστοσύνης για την τράπεζα και την οικογένεια Μητσοτάκη
Ένας ακόμα όρος της συμφωνίας ήταν και η δικαιοδοσία της τράπεζας να ορίσει πρόσωπο της επιλογής και της εμπιστοσύνης της, το οποίο θα διέθετε την αναγκαία κατάρτιση και εμπειρία για να αναλάβει από κοινού με τον αντιπρόεδρο του Δ.Σ. την εποπτεία και εφαρμογή του μνημονίου.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του koutipandoras.gr, το πρόσωπο αυτό ακούει στο όνομα Αλέξανδρος Πανεθυμιτάκης, ο οποίος είναι ξάδερφος του Κυριάκου Μητσοτάκη. Κι αν αυτό δεν αποτελεί «ντεσαβαντάζ» για τον μέχρι πρότινος διευθύνοντα σύμβουλο του Ντυνάν, τα πεπραγμένα του στο παλαιότερο οικοτροφείο της χώρας και συγκεκριμένα στο Ίδρυμα Χατζηκώνστα, σίγουρα αποτελούν. Ο κ. Πανεθυμιτάκης αποτελούσε προσωπική επιλογή της τότε δημάρχου Αθήνας, Ντόρας Μπακογιάννη. Διετέλεσε πρόεδρος του Ιδρύματος για 9 χρόνια και συντέλεσε τα μέγιστα στην εξαΰλωση των αποθεματικών του ταμείου του οικοτροφείου, μέσω του σχετικού τζογαρίσματος στο χρηματιστήριο.
Ο όρος εμπιστευτικότητας
Μπορεί οι βουλευτές της ΝΔ που έδωσαν το «παρών» στη σημερινή συνεδρίαση της Εξεταστικής επιτροπής για την Υγεία να διατείνονταν πως όλες οι διεργασίες του πλειστηριασμού έγιναν υπό το «φως», ισχυριζόμενοι πως ακόμα και το τριμερές εμπιστευτικό μνημόνιο ήταν ήδη γνωστό, ωστόσο τα αναγραφόμενα έρχονται να τους διαψεύσουν.
Στην παράγραφο με τίτλο: «Χρονοδιάγραμμα Ολοκλήρωσης - Εμπιστευτικότητα» εκτός από την κοινή δέσμευση για την υλοποίηση όσων συνομολογήθηκαν, τονίζεται και το εξής:
«Και ότι θα διατηρήσουν απολύτως εμπιστευτικούς τους όρους του παρόντος, με εξαίρεση τη γνωστοποίηση στοιχείων και πληροφοριών σε τρίτους που είναι αναγκαίες για την υλοποίηση των συμφωνηθέντων στο παρόν».
Έτσι, λοιπόν, υπό το καθεστώς εχεμύθειας και αγαστής συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων, το «Ερρίκος Ντυνάν» εκχωρήθηκε έναντι 115 εκατ. ευρώ στην Πειραιώς, εκ των οποίων τα 60 εκατ. κατέληξαν πίσω στο χρηματοκιβώτιο της τράπεζας αφού ήταν η βασική πιστώτρια του νοσοκομείου!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.