Ένα από τα πρώτα νομοσχέδια είναι αυτό της αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης που προκάλεσε το ακροδεξιό καθεστώς του Μνημονίου. Είναι το 1ο νομοσχέδιο στο περιβάλλον της 4μηνης μετάβασης, τίθεται σε δημόσια διαβούλευση και ανάμεσα στα άλλα προβλέπει σημαντικές ρυθμίσεις για χιλιάδες ανθρώπους και τις οικογένειές τους όσον αφορά την επανασύνδεση του ρεύματος, την εξασφάλιση στέγης, αλλά και προγράμματα επισιτισμού σε ανθρώπους που συνέθλιψε το ακροδεξιό καθεστώς του Μνημονίου(ΠΑΣΟΚ. ΝΔ, ΔΗΜΑΡ, ΛΑΟΣ λοιποί φασίστες , ΜΜΕ κλπ).
Πρόκειται για μια πρώτη πολιτική προσπάθεια αντίστασης στην τεχνητή υποτίμηση της ανθρώπινης ζωής και τις απάνθρωπες πολιτικές που είχαν επιβάλλει οι ξένοι επικυρίαρχοι και τα ντόπια καθάρματα του Μνημονίου, πολιτικοί/κρατικοί μηχανισμοί και το σύνολο των ΜΜΕ στην Ελλάδα. Το κυριότερο μέσο της εφαρμογής των οικονομικών όρων σφαγής του καθεστώτος του Μνημονιου ήταν η τεχνητή υποτίμηση και εξαθλείωση της ζωής των ανθρώπων , της υποτίμησης της "ανθρώπινης Οικονομίας" η καταστροφή κοινωνικών δομών(Υγεία, Παιδεία, κοινωνική ασφάλειας κλπ) οι μαζικές απολύσεις και η ανεργία, η επιβολή σκληρών "ελεκτικών" πολιτικών στους αδύνατους και πλήρη ασυλία στους λίγους του πλούτου και στους συνεργαζόμενους(ΜΜΕ, εισαγγελείς κλπ) που στήριζαν το συγκεκριμένο καθεστώς δημιουργώντας ένα απάνθρωπο κύκλωμα, εκτελώντας έναν ολόκληρο λαό.
Ακολουθεί το νομοσχέδιο που αναλυτικά αναφέρει τα εξής:
Δωρεάν επανασύνδεση και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος
1. Σε νοικοκυριά που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, παρέχεται για το έτος 2015 δωρεάν ποσότητα ηλεκτρικού ρεύματος για την κύρια κατοικία τους έως 300kwh μηνιαίως. Σε περιπτώσεις δικαιούχων των οποίων η παροχή είχε διακοπεί έως και την 31.01.2015 η παροχή επανασυνδέεται ατελώς και χωρίς καμία επιβάρυνση, οι δε ληξιπρόθεσμες οφειλές ρυθμίζονται.
2. Η χρηματική αξία των παροχών της προηγούμενης παραγράφου δεν συνυπολογίζεται ως προς την πλήρωση προϋποθέσεων λήψης οποιασδήποτε άλλης παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα που χορηγείται βάσει εισοδηματικών κριτηρίων.
3. Με σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας συμφωνούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών της παραγράφου 1.
Επίδομα ενοικίου για την εξασφάλιση στέγης
1. Χορηγείται επίδομα ενοικίου σε έως 30.000 νοικοκυριά που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας και δεν έχουν δυνατότητα στέγασης σε ιδιόκτητο ακίνητο εντός του δήμου της κύριας κατοικίας τους.
2. Η παροχή αυτή αφορά σε νέες μισθώσεις ή ανανεώσεις υφιστάμενων μισθώσεων με νέους όρους που συνάπτονται μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος και θα χορηγείται απευθείας στον εκμισθωτή του μισθίου ακινήτου. Η παροχή χορηγείται για το έτος 2015 και δύναται να ανανεωθεί για το έτος 2016, εφόσον συντρέχουν οι προβλεπόμενες στο παρόν άρθρο προϋποθέσεις.
3. Το παρεχόμενο επίδομα ενοικίου δεν υπερβαίνει μηνιαίως τα εβδομήντα (70) ευρώ ανά άτομο και τα διακόσια είκοσι (220) ευρώ ανά πολυμελή οικογένεια, συμπεριλαμβανομένου του προβλεπομένου ΦΠΑ.
4. Για τη χορήγηση του επιδόματος του παρόντος άρθρου απαιτείται η προβλεπόμενη από τις οικείες διατάξεις του νόμου δήλωση και αποδοχή του μισθωτηρίου συμβολαίου καθώς και η φορολογική ενημερότητα των εκμισθωτών.
5. Το ποσό της επιδότησης ενοικίου είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο, δεν υπόκειται σε οιουδήποτε είδους κρατήσεις, δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για τη καταβολή του ΕΚΑΣ ή άλλης παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα. Το ποσό της επιδότησης μπορεί να συμψηφίζεται με βεβαιωμένες και ρυθμισμένες οφειλές προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
Επιδότηση σίτισης σε νοικοκυριά
1. Χορηγείται για το έτος 2015 επιδότηση σίτισης σε φυσικά πρόσωπα που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας.
2. Για τη χορήγηση της επιδότησης σίτισης, λαμβάνεται υπ’ όψιν το σύνολο των εισοδημάτων των δικαιούχων, από κάθε πηγή. Δικαιούχοι που δεν υποχρεούνται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου σε υποβολή δηλώσεως εισοδήματος στη Φορολογική Αρχή, καθώς και άνεργοι που δεν λαμβάνουν πλέον επίδομα ανεργίας υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση για το σύνολο των εισοδημάτων τους.
3. Η επιδότηση σίτισης παρέχεται με εκπτωτικά κουπόνια ή άλλο ηλεκτρονικό τρόπο για την προμήθεια ειδών σίτισης.
Σημείωση: Στις παραπάνω παροχές δεν υπάγονται όσοι ήδη ωφελούνται από προγράμματα του Ευρωπαϊκού Ταμείου Βοηθείας για τους άπορους και από το θεματικό στόχο 9 των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.
Εξουσιοδοτικές διατάξεις
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια των δικαιούχων, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο χρόνος υποβολής τους, οι φορείς, οι υπηρεσίες και οι διαδικασίες ελέγχου και πιστοποίησης των δικαιούχων, οι συμπράξεις με φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή των ρυθμίσεων των άρθρων 1 έως 4.
Σημείωση: Συνιστάται Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς ως δημόσια υπηρεσία που υπάγεται στον αρμόδιο Υπουργό Επικρατείας, και θέση γενικού γραμματέα με βαθμό α’ της κατηγορίας ειδικών θέσεων που προΐσταται αυτής.
Αρμοδιότητες Γενικής Γραμματείας Καταπολέμησης της Διαφθοράς
1. H Γενική Γραμματεία:
α. Αναλαμβάνει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και ενέργειες για τη διασφάλιση της συνεκτικότητας και της αποτελεσματικότητας της εθνικής στρατηγικής, με ιδιαίτερη έμφαση στον συντονισμό των ελεγκτικών σωμάτων, και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών τους και παρέχει σχετικές οδηγίες και συστάσεις
β. Ορίζεται ως η αρμόδια αρχή για το συντονισμό της καταπολέμησης της απάτης (AFCOS) σύμφωνα με την παραγράφοο 4 του άρθρου 3 του Κανονισμού (EE, ΕΥΡΑΤΟΜ) αρ. 883/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Σεπτεμβρίου 2013 (ΕΕ L248).
γ. Συνεργάζεται με διεθνείς οργανισμούς και όργανα και υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων κρατών για την εκπόνηση, ανάληψη, χρήση, υλοποίηση προγραμμάτων – στρατηγικών σχεδίων, την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και τη λήψη τεχνικής βοήθειας για την καταπολέμηση της διαφθοράς και της απάτης.
δ. Αίρει συγκρούσεις και επιλύει ζητήματα επικαλύψεων αρμοδιοτήτων μεταξύ υπηρεσιών ή φορέων που εμπλέκονται στην καταπολέμηση της διαφθοράς, προτείνοντας τις σχετικές λύσεις για την αποτελεσματική επίλυσή τους.
2. Με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας, καθορίζεται η σύνταξη των αναγκαίων εκθέσεων πεπραγμένων κατά κατηγορία και είδος δράσης, με τις οποίες ενημερώνεται ο Πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι Υπουργοί και υπηρεσίες.
Επιπλέον, στη Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς μεταφέρονται, με τις αρμοδιότητες, υπηρεσίες και δομές τους:
α. Το Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.)
β. Το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων (Σ.Ε.Δ.Ε.).
Οργάνωση Γενικής Γραμματείας Καταπολέμησης της Διαφθοράς
Στη Γενική Γραμματεία για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς λειτουργούν τα εξής γραφεία: α) Γραφείο Συντονισμού δράσης και επιχειρησιακού σχεδιασμού του Σώματος Δίωξης Οικονομικών Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.), β) Γραφείο Συντονισμού δράσης και επιχειρησιακού σχεδιασμού της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας, γ) Γραφείο Συντονισμού δράσης και επιχειρησιακού σχεδιασμού των Μονάδων Εσωτερικού Ελέγχου των Υπουργείων, και δ) Γραφείο Συντονισμού δράσης και επιχειρησιακού σχεδιασμού του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. Τα Γραφεία Συντονισμού στελεχώνονται με μετατασσόμενους ή αποσπώμενους μόνιμους υπαλλήλους ή υπαλλήλους Ι.Δ.Α.Χ. του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., Ν.Π.Ι.Δ. και λοιπών φορέων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, με απόφαση των συναρμοδίων υπουργών, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη νόμου. Η απόσπαση διαρκεί τρία χρόνια και μπορεί να παραταθεί για μία ακόμη τριετία. Ο χρόνος της απόσπασης θεωρείται ως πραγματικός χρόνος υπηρεσίας του υπαλλήλου στην οργανική του θέση για κάθε συνέπεια. Με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας ανατίθενται καθήκοντα Προϊσταμένων των Γραφείων Συντονισμού εκ του μετατασσόμενου ή αποσπώμενου προσωπικού.
Στη Γενική Γραμματεία λειτουργούν επίσης, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις:
α. Γραφείο Γενικού Γραμματέα
β. Γραφείο Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.)
γ. Υπηρεσία Επιτρόπου Ελεγκτικού Συνεδρίου
δ. Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.)
ε. Γραφείο Διοικητικής-Οικονομικής Υποστήριξης.
Σχέδια συντονισμένων δράσεων
Η Αρχή για την Καταπολέμηση της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, ο Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος και Εισαγγελέας Εγκλημάτων Διαφθοράς εντάσσουν την δράση τους στα σχέδια συντονισμένων ενεργειών, τα οποία εκπονεί η Γενική Γραμματεία, συμβάλλουν, δε, με τις ενέργειες τους, στην υλοποίηση ελεγκτικών προγραμμάτων δράσης για την καταπολέμηση της διαφθοράς στο πλαίσιο της εθνικής στρατηγικής.
Η Γενική Γραμματεία συνεργάζεται με τον Συνήγορο του Πολίτη και κάθε άλλη αρχή, υπηρεσία, δομή και ελεγκτικό μηχανισμό αρμόδιο για την καταπολέμηση της διαφθοράς στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.
1. Ο αρμόδιος για την καταπολέμηση της διαφθοράς και του οικονομικού εγκλήματος υπουργός Επικρατείας:
α. Καταρτίζει συντονισμένα προγράμματα δράσης και ελέγχει την υλοποίησή τους από τους ελεγκτικούς και διωκτικούς μηχανισμούς και τα σώματα της Διοίκησης.
β. Ασκεί τον επιχειρησιακό έλεγχο της Οικονομικής Αστυνομίας, του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε.), των Υπηρεσιών Εσωτερικού Ελέγχου των Υπουργείων, του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.) και συντονίζει και εποπτεύει τη δράση τους, καθορίζει τις προτεραιότητες των ελεγκτικών τους δράσεων και τους αναθέτει τη διενέργεια συντονισμένων ή επιμέρους ελέγχων και διορίζει από κοινού με τους συναρμόδιους Υπουργούς τον Ειδικό Γραμματέα ΣΔΟΕ και τους επικεφαλής των Υπηρεσιών που αναφέρονται στο άρθρο αυτό.
γ. Εκπροσωπεί την Κυβέρνηση σε διεθνείς οργανισμούς και όργανα ή/και υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ή άλλων κρατών για ζητήματα συνεργασίας για την καταπολέμηση της διαφθοράς και του οικονομικού εγκλήματος.
2. Ειδικά σε περιπτώσεις καταπολέμησης της διαφθοράς ο Ειδικός Γραμματέας του Σ.Δ.Ο.Ε. και ο Διευθυντής της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας ενεργούν αποκλειστικά σύμφωνα με τις εντολές του κατά την παρ. 1 Υπουργού Επικρατείας.
Εξουσιοδοτικές και υποστηρικτικές ρυθμίσεις
Με κοινές αποφάσεις του Υπουργού Επικρατείας και των κατά περίπτωση συναρμοδίων υπουργών ρυθμίζονται θέματα που αφορούν το συντονισμό της δράσης, την ανάληψη πρωτοβουλιών και την υλοποίηση ελεγκτικών ενεργειών, τη δημιουργία επιτελικού σχεδιασμού, τον καθορισμό των προτεραιοτήτων, την διαμόρφωση και ενίσχυση του νομοθετικού πλαισίου και κάθε άλλο ζήτημα για τον καλύτερο συντονισμό δράσεων και την αποτελεσματικότερη καταπολέμηση της διαφθοράς. Για τις συντονισμένες δράσεις των ελεγκτικών μηχανισμών που υπάγονται ή συντονίζονται από την Γενική Γραμματεία, εκπονείται ενιαίος Προϋπολογισμός δαπανών και καθορίζονται η αναγκαία στελέχωσή τους και συμμετοχή τους σε συντονισμένες ενιαίες επιχειρήσεις, καθώς και ο απαιτούμενος εξοπλισμός τους.
Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Επικρατείας εξειδικεύεται η διοικητική δομή, καθορίζεται η κατανομή αρμοδιοτήτων και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη λειτουργία της Γενικής Γραμματείας.
Οι διατάξεις της παραγράφου ΙΓ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (Α’ 107), που αφορούν τη σύσταση θέσης και τη λειτουργία Εθνικού Συντονιστή για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς, όπως ισχύουν, καταργούνται.
Γενική Γραμματεία Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.Οι.Π.)
Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης συνιστάται για την υποβοήθηση του έργου του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.Οι.Π.) Γενική Γραμματεία και θέση Γενικού Γραμματέα με βαθμό α’ της κατηγορίας ειδικών θέσεων που προΐσταται αυτής.
Με το ανωτέρω διάταγμα, καθορίζεται η διάρθρωση της Γραμματείας σε διευθύνσεις και τμήματα, ο αριθμός και οι ειδικότητες του προσωπικού αυτής και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα. Οι θέσεις του προσωπικού της Γενικής Γραμματείας πληρούνται με απόφαση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης με μετατάξεις και αποσπάσεις μονίμων υπαλλήλων ή υπαλλήλων Ι.Δ.Α.Χ. του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., Ν.Π.Ι.Δ. και λοιπών φορέων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα και με διορισμό μετακλητών ειδικών συμβούλων και συνεργατών.
Το σύνολο των μετατασσόμενων, αποσπώμενων και διοριζόμενων υπαλλήλων στις αναφερόμενες στον παρόντα νόμο Γενικές Γραμματείες για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς και ΚΥ.Σ.Οι.Π. δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τριάντα (30) για κάθε μία εξ’ αυτών, εκ των οποίων ο αριθμός των μετακλητών ειδικών συμβούλων και συνεργατών δεν μπορεί να υπερβαίνει τους δέκα πέντε (15).
Ρυθμίσεις θεμάτων ΚΕ.Ν.Ε.
Η περίπτωση (ε) του άρθρου 12 του ν. 1299/1982 (Α’129), όπως κωδικοποιήθηκε ως περίπτωση (ε) του άρθρου 36 του Κώδικα Νομοθεσίας για τη Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«ε) Ρυθμίζει ό,τι αφορά τη συγκρότηση, τη σύσταση και τη λειτουργία της Κεντρικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής (ΚΕ.Ν.Ε.), μεταβάλλει τους όρους, τα προσόντα και την απαιτούμενη ειδικότητα για την πρόσληψη των μελών και των επιστημονικών συνεργατών της, μειώνει τις θέσεις των επιστημονικών συνεργατών ή και τις αυξάνει μέχρι πέντε (5), καθορίζει τον τρόπο και το ύψος της αμοιβής των μελών και των επιστημονικών συνεργατών της και εγκρίνει τον κανονισμό λειτουργίας της που καταρτίζεται απ` αυτήν.»
Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Κυβέρνησης
Στο τέλος της παρ. 9 του άρθρου 7 του ν. 1558/1985 (Α’ 137), όπως προστέθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3242/2004 (Α’ 102) και κωδικοποιήθηκε ως παράγραφος 4 του άρθρου 81 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως:
«Με όμοια απόφαση, μπορεί να μεταβιβάζονται στον Γενικό Γραμματέα της Κυβέρνησης οι αρμοδιότητες της περίπτωσης (ε) του άρθρου 12 του ν. 1299/1982 (Α’ 129) και της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν. 3133/2003 (Α’ 85) με εξαίρεση τον τρόπο και το ύψος της αμοιβής
Η παράγραφος 2 του άρθρου 11 του ν. 1299/1982, όπως κωδικοποιήθηκε ως παράγραφος 2 του άρθρου 85 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), καταργείται.
Η παρ. 4 του άρθρου 22 του ν. 1558/1985, όπως κωδικοποιήθηκε ως παρ. 4 του άρθρου 47 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), καταργείται.
Αναπληρωτές γενικοί γραμματείς υπουργείων
Στο ν. 1558/1985 προστίθεται άρθρο 25Α, ως ακολούθως:
«Άρθρο 25Α.
Αναπληρωτές γενικοί γραμματείς υπουργείων.
1. Σε κάθε υπουργείο συνιστάται από μία (1) θέση μετακλητού αναπληρωτή γενικού γραμματέα με βαθμό β’ της κατηγορίας ειδικών θέσεων. Στα υπουργεία που προέκυψαν από συγχώνευση με το π.δ. 24/2015 (Α’20), συνιστώνται θέσεις μετακλητών αναπληρωτών γενικών γραμματέων, ιδίου βαθμού και κατηγορίας, αντίστοιχες του αριθμού των συγχωνευομένων υπουργείων.
Οι αναπληρωτές γενικοί γραμματείς διορίζονται και παύονται με κοινή απόφαση του αρμοδίου Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού. Με την ίδια απόφαση, καθορίζονται και οι αρμοδιότητες των αναπληρωτών γενικών γραμματέων, εκ των αρμοδιοτήτων των γενικών γραμματέων του υπουργείου.
2. Στις θέσεις αναπληρωτών γενικών γραμματέων επιτρέπεται, κατά τις κείμενες διατάξεις, ο διορισμός υπαλλήλων και λειτουργών του δημόσιου τομέα, όπως αυτός είχε οριοθετηθεί με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 6 του ν. 1256/1982 (ΦΕΚ Α’ 65) και τις μεταγενέστερες συμπληρώσεις του, πριν από την τροποποίησή του με το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 (ΦΕΚ Α’ 101), ανεξάρτητα από τη σχέση με την οποία υπηρετούν σε αυτόν. Ο χρόνος υπηρεσίας τους που διανύεται στις θέσεις αυτές λογίζεται για όλες τις συνέπειες ως πραγματική υπηρεσία στην οργανική τους θέση. Σε περίπτωση αποχώρησής τους από τις παραπάνω θέσεις επανέρχονται αυτοδικαίως στη θέση που κατείχαν πριν από το διορισμό τους.
3. Για την εξυπηρέτηση των αναπληρωτών γενικών γραμματέων υπουργείων στην άσκηση των καθηκόντων τους συνιστάται για κάθε τέτοια θέση μία (1) θέση διοικητικού υπαλλήλου και μία (1) θέση ειδικού συμβούλου ή ειδικού συνεργάτη με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.
Η πλήρωση των θέσεων της παραγράφου αυτής γίνεται με απόσπαση από θέσεις του Δημοσίου ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα.»
Στελέχωση πολιτικών γραφείων υπουργών, αναπληρωτών υπουργών και υφυπουργών
Οι παρ. 2 και 3 του άρθρου 30 του ν. 1558/1985, όπως κωδικοποιήθηκαν ως παρ. 2 και 3 του άρθρου 55 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), αντικαθίστανται ως ακολούθως:
«2. Στα πολιτικά γραφεία, που συνιστώνται κατά την προηγούμενη παράγραφο, συνιστώνται οι εξής θέσεις:
α) Σε κάθε γραφείο υπουργού και αναπληρωτή υπουργού τέσσερις (4) θέσεις μετακλητών διοικητικών υπαλλήλων και τρεις (3) ενιαίες θέσεις για ειδικούς συμβούλους και ειδικούς συνεργάτες.
β) Σε κάθε γραφείο υφυπουργού τρεις (3) θέσεις μετακλητών διοικητικών υπαλλήλων και δύο (2) ενιαίες θέσεις ειδικών συμβούλων ή ειδικών συνεργατών.
3. Στα πολιτικά γραφεία αντιπροέδρων της Κυβέρνησης υπουργών, αναπληρωτών υπουργών και υφυπουργών επιτρέπεται κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων και χωρίς χρονικό περιορισμό, με απόφαση του μέλους της Κυβέρνησης στο οποίο υπάγεται το γραφείο και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού, η απόσπαση μέχρι δέκα (10) υπαλλήλων του Δημοσίου ή νομικού προσώπου του δημόσιου τομέα. Για τα πολιτικά γραφεία των υφυπουργών την απόφαση υπογράφει ο οικείος υπουργός.
Η απόσπαση γίνεται σε προσωρινές ομοιόβαθμες θέσεις που συνιστώνται κατά περίπτωση με την πράξη απόσπασης για όσο χρόνο ο υπάλληλος που αποσπάται προσφέρει τις υπηρεσίες του στο αντίστοιχο πολιτικό γραφείο.
Ο χρόνος απόσπασης λογίζεται για κάθε συνέπεια ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στη θέση που ο αποσπώμενος υπάλληλος κατέχει οργανικά».
Η παρ. 4 του άρθρου 30 του ν. 1558/1985, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 22 του ν. 1735/1987 (Α’ 195) και κωδικοποιήθηκε ως παρ. 4 του άρθρου 55 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), εφαρμόζεται και για τα πολιτικά γραφεία των Υπουργών Επικρατείας.
Επίσης στην ίδια παράγραφο προστίθενται εδάφια τρίτο, τέταρτο και πέμπτο ως εξής:
«Στα πολιτικά γραφεία του Πρωθυπουργού, αντιπροέδρων της Κυβέρνησης και υπουργών επιτρέπεται η ανάθεση καθηκόντων ειδικού συμβούλου για ορισμένο χρονικό διάστημα και συγκεκριμένα αντικείμενα, καθ’ υπέρβαση του οριζόμενου ανώτατου αριθμού ειδικών συμβούλων και συνεργατών. Οι ειδικοί σύμβουλοι του προηγουμένου εδαφίου προσλαμβάνονται με αντίστοιχες αποφάσεις του Πρωθυπουργού, αντιπροέδρων της κυβέρνησης ή των αρμοδίων υπουργών και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Οι ειδικοί αυτοί σύμβουλοι υπηρετούν εθελοντικά και δεν λαμβάνουν μισθό, αποζημίωση ή άλλη οικονομική απολαβή εκτός των οδοιπορικών τους».
Διοικητική υποστήριξη γενικών γραμματέων
Το πρώτο εδάφιο της παρ. 9 του άρθρου 30 του ν. 1558/1985, όπως κωδικοποιήθηκε ως παρ. 13 του άρθρου 55 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«9. Για την εξυπηρέτηση των γενικών γραμματέων υπουργείων και των γενικών γραμματέων που προΐστανται γενικών γραμματειών στην άσκηση των καθηκόντων τους συνιστώνται σε κάθε αντίστοιχη θέση δύο (2) θέσεις διοικητικών υπαλλήλων.»
Θέσεις προϊσταμένων γραφείων της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης
Η περίπτωση β της παραγράφου 1 του άρθρου 9 του π.δ. 32/2004 (Α΄ 28), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 του π.δ. 17/2009 (Α’ 33) και κωδικοποιήθηκε ως περίπτωση (β) της παραγράφου 1 του άρθρου 81 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«β) Στις λοιπές θέσεις προϊσταμένων, είτε με διορισμό, είτε με ανάθεση καθηκόντων σε ειδικό σύμβουλο, ειδικό συνεργάτη ή σε μετακλητό υπάλληλο της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης, είτε με απόσπαση από θέση του Δημοσίου ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, εφόσον κατέχουν πτυχίο Α.Ε.Ι.
Η κατοχή θέσης προϊσταμένου των περιπτώσεων α) και β) δεν συνεπάγεται αναστολή άσκησης του οικείου ελευθέριου επαγγέλματος».
Μετονομασία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Το άρθρο 5 του π.δ. 24/2015 (Α’ 20) αντικαθίσταται από της ισχύος του ως ακολούθως:
«Άρθρο 5.
Μετονομασία του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας μετονομάζεται σε Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης».
Επιπλέον, προβλέπεται κατάργηση Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Προβολής, μεταφορά των Υπηρεσιών της στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και μετονομασία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης σε Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
1. Η Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Προβολής και η θέση Γενικού Γραμματέα Επικοινωνίας και Προβολής κατηγορίας ειδικών θέσεων με βαθμό α’ καταργούνται. Το σύνολο των υπηρεσιών της καταργούμενης Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Προβολής με τις αρμοδιότητες, όργανα, θέσεις και προσωπικό, όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί κατά την έκδοση του παρόντος και με τους εποπτευόμενους από αυτή φορείς, μεταφέρεται στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης.
2. Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης μετονομάζεται σε Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
3. Οι πιστώσεις του προϋπολογισμού της καταργούμενης Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Προβολής μεταφέρονται στον προϋπολογισμό της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.
Ρύθμιση επειγόντων θεμάτων μεταφοράς μαθητών
1. Συμβάσεις μεταφοράς μαθητών σχολικού έτους 2014-2015 οι οποίες εκτελούνται σύμφωνα με την περ. α της παρ. 1 του άρθρου 49 του ν. 4274/2014 (Α΄ 147) και με τις παραγράφους 1, 2 και 4 του άρθρου δεκάτου εβδόμου του ν. 4286/2014 (Α’ 194) και ευρίσκονταν σε ισχύ στις 28 Φεβρουαρίου 2015, παρατείνονται αυτοδικαίως μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2014-2015. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1.α. του άρθρου 49 του ν. 4274/2014.
2. Το άρθρο 29 του ν. 4304/2014 (Α΄ 234) αντικαθίσταται, από 23.10.2014, ημερομηνία έναρξης ισχύος του, ως εξής:
«Δαπάνες μεταφοράς μαθητών δημόσιων σχολείων, οι οποίες πραγματοποιούνται από την έναρξη του σχολικού έτους 2014-2015 (11/9/2014) μέχρι τη σύναψη της οικείας σύμβασης μεταφοράς και πάντως όχι πέραν της λήξης του σχολικού έτους 2014-2015, καταβάλλονται νόμιμα, εφόσον ο οικείος Περιφερειάρχης βεβαιώνει με σχετική πράξη του την εκτέλεση της μεταφοράς των μαθητών και εφόσον το ύψος της σχετικής δαπάνης είναι σύμφωνο με τους όρους και το περιεχόμενο της οικείας σύμβασης μεταφοράς μαθητών του ιδίου σχολικού έτους».
3. Η παράγραφος 4 του άρθρου δεκάτου εβδόμου του ν. 4286/2014 (Α’ 194) αντικαθίσταται αναδρομικά από τότε που ίσχυσε, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 5 του ιδίου ως άνω άρθρου, ως εξής:
«Εάν η μεταφορά των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημοσίων σχολείων δεν είναι εφικτή για το σχολικό έτος 2014-2015 με δημόσια συγκοινωνία ή με ίδια μέσα των Περιφερειών και των Δήμων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, επιτρέπεται κατ‘ εξαίρεση και έπειτα από σύμφωνη γνώμη επιτροπής, στην οποία μετέχει από ένας εκπρόσωπος της οικείας περιφερειακής ενότητας, της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης και του οικείου οργανισμού δημόσιας συγκοινωνίας υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη ή του αρμόδιου κατά περίπτωση Αντιπεριφερειάρχη, η υπέρβαση των χιλιομετρικών αποστάσεων που τίθενται στην υπ‘ αριθμ. 24001/11.6.2013 κ.υ.α., όπως ισχύει, υπό την προϋπόθεση ότι το συνολικό κόστος της μεταφοράς μαθητών σε ολόκληρη αθροιστικά την Περιφέρεια δεν υπερβαίνει το αντίστοιχο της περσινής σχολικής χρονιάς και στο πλαίσιο των οριζομένων με τις αριθμ. 30844/31-7-2013 (Β 1897) και 29531/2014 (Β 2060) κ.υ.α.».
4. Δαπάνες μεταφοράς μαθητών που πραγματοποιήθηκαν κατά το πρώτο δίμηνο του οικονομικού έτους 2014, κατά παρέκκλιση των κειμένων περί δεσμεύσεως πιστώσεων διατάξεων, μπορεί να εκκαθαριστούν και να πληρωθούν σε βάρος των πιστώσεων των οικείων Περιφερειών τρέχοντος οικονομικού έτους, τηρουμένων των λοιπών προϋποθέσεων νομιμότητας και κανονικότητας αυτών.
Παροχές ασθένειας σε είδος για άνεργους, υποαπασχολούμενους κλπ
1. Στο τέλος της παρ. 1Α του άρθρου 31 του α.ν. 1846/1951 (Α΄179), όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 1Α του άρθρου 138 του ν. 4052/2012 (Α΄41), την παρ. 2 του άρθρου 75 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88) και την παρ. 1Α του άρθρου 18 του ν. 4242/2014 (Α΄50), προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως:
«Οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, καθώς και τα μέλη οικογενείας τους, όπως αυτά αναφέρονται στο άρθρο 33, για την περίοδο από 1.3.2015 έως 29.2.2016 καλύπτονται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ για παροχές ασθένειας σε είδος, εφόσον έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον πενήντα (50) ημέρες ασφάλισης είτε το προηγούμενο ημερολογιακό έτος, είτε κατά το τελευταίο δεκαπεντάμηνο, χωρίς να συνυπολογίζονται οι ημέρες που πραγματοποιήθηκαν κατά το τελευταίο ημερολογιακό τρίμηνο του δεκαπενταμήνου».
2. Στους ασφαλισμένους των περιπτώσεων Α, Β και Γ της υποπαραγράφου Α.3. της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του ν. 4254/2014 (Α΄ 85) καθώς και στα προστατευόμενα μέλη αυτών , σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία του οικείου φορέα, παρατείνεται το δικαίωμα παροχών ασθένειας σε είδος μέχρι 29-2-2016 με τις ίδιες προϋποθέσεις που ορίζονται από τις ανωτέρω διατάξεις.
3. Η ασφαλιστική κάλυψη των ασφαλισμένων του Ο.Α.Ε.Ε., ηλικίας άνω των 30 και έως 65 ετών που διέκοψαν την άσκηση του επαγγέλματός τους, έχουν κάνει χρήση των διατάξεων της παρ. 8 του άρθρου δεύτερου του ν. 3845/2010 (Α΄ 65) και παραμένουν άνεργοι και ανασφάλιστοι, παρατείνεται για ένα έτος και μέχρι την 29-2-2016, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν οφειλές προς τον ΟΑΕΕ ή έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους και τηρείται η ρύθμιση.
4. Η ασφαλιστική κάλυψη των ανέργων που έχουν κάνει χρήση των διατάξεων της παρ.4 του άρθρου 5 του ν.2768/1999 (Α΄273), της παρ.2 του άρθρου 35 του ν.3996/2011 (Α΄ 170), της παραγράφου Α2 του άρθρου 138 του ν.4052/2012 (Α΄ 41) και της παρ.3 του άρθρου 75 του ν.4144/2013 (Α΄ 88), της παρ.1Β άρθρου 18 του ν.4242/2014 (Α΄50) παρατείνεται μέχρι την 29η Φεβρουαρίου 2016. Κατά τα λοιπά, ισχύουν τα αναφερόμενα στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 5 του ν.2768/1999 και ο Ο.Α.Ε.Δ. υποχρεούται να καταβάλλει την προβλεπόμενη εισφορά στους οικείους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
5. Στο τέλος της παραγράφου 1Β του άρθρου 31 του α.ν. 1846/1951(Α΄ 179), όπως συμπληρώθηκε με την παράγραφο 26 του άρθρου 20 του ν. 4019/2011 (Α΄216) και με την παρ. 4 του άρθρου 75 του ν. 4144/2013 (Α΄88), και την παρ.1Γ άρθρου 18 του ν.4242/2014(Α΄50), προστίθενται εδάφια ως εξής:
«Οι εργαζόμενοι της επιχείρησης με την επωνυμία «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.» καθώς και τα μέλη οικογένειας τους που αναφέρονται στο άρθρο 33 του α.ν. 1846/1951 (Α΄179) για την περίοδο από 1/3/2015 έως 29/2/2016 καλύπτονται από τον ΕΟΠΠΥ για παροχές ασθένειας σε είδος, χωρίς την προϋπόθεση της συμπλήρωσης των απαιτούμενων ημερών ασφάλισης .
Οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς και τα μέλη οικογένειας τους που αναφέρονται στο άρθρο 33 του α.ν. 1846/1951 (Α΄179) για την περίοδο από 1/3/2015 έως 29/2/2016 καλύπτονται από τον ΕΟΠΠΥ για παροχές ασθένειας σε είδος, χωρίς την προϋπόθεση της συμπλήρωσης των απαιτούμενων ημερών ασφάλισης».
Παράταση προθεσμιών για αιτήσεις αναγνώρισης χρόνου απασχόλησης σχολικών φυλάκων και για τα επικουρικά και τα ταμεία των ενστόλων
1. Η προβλεπόμενη στο δεύτερο εδάφιο του άρθρου 248 του ν.4281/2014 (Α΄ 160) αποκλειστική προθεσμία υποβολής αίτησης αναγνώρισης χρόνου απασχόλησης σε προγράμματα εργασιακής εμπειρίας ως σχολικού φύλακα παρατείνεται για τρεις μήνες από τη λήξη της.
2. Οι προβλεπόμενες στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 119 του ν. 4316/2014 (Α΄ 270) προθεσμίες παρατείνονται έως 30/6/2015.
Να σημειωθεί πως η ισχύς του νομοσχεδίου για την ανθρωπιστική κρίση αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
Το νομοσχέδιο είναι απο εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.