Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

Ειδομένη: Ό,τι είδα (Bίντεο)

      

Ειδομένη. Μάρτιος 2016.
15.000 πρόσφυγες εγκλωβισμένοι στα χωράφια.
Τα παιδιά περισσότερα από τους ενήλικες.
Κρυώνουν, αρρωσταίνουν, παίζουν στις λάσπες.

Οι φράχτες κλειστοί. Μοναδική κρατική παρουσία, η αστυνομία, κανείς άλλος. Οι ΜΚΟ παρελαύνουν.

Απέναντι στο αδιέξοδο των κλειστών συνόρων, η αλληλεγγύη είναι η μόνη διέξοδος και για τους πρόσφυγες και για εμάς.

Πηγή: Μάριος Λώλος

Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016

Συναγερμός στη Βουλή, σε επιφυλακή όλες οι υγειονομικές μονάδες..




Αν και έχουν περάσει αρκετές μαρτυρικές  ώρες από την "ομιλία" του Μητσοτάκη στη Βουλή , κυκλοφορούν  βάσιμες αστυνομικές πηγές (ιαματικές) που πεισματικά αναφέρουν ότι ο Μπουμπούκος βρίσκεται ακόμη στα κοινοβουλευτικά έδρανα και συνεχίζει να χειροκροτεί κατενθουσιασμένος  την ιστορική ομιλία  του Μητσοτάκη ..

Αναλυτικά τα στοιχεία για όσους αντέχουν, στα οποία  "απάντησε" ο Μητσοτάκης σε αυτή την πραγματικά ιστορική του παρουσία στο κοινοβούλιο;

1) Με τον Ν. 4024/2011 νομιμοποιήθηκαν μισθολογικές υπερβάσεις ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων και τερματίστηκαν όλες οι διώξεις που είχε κινήσει η εισαγγελία πρωτοδικών.

2) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, στηριζόμενο στις διατάξεις των Ν. 4071/2012 και Ν. 4070/2013 απαλλάσσει από κάθε ευθύνη για χρέη τις διοικήσεις όλων των δημοτικών επιχειρήσεων, αλλά και κάθε συμβεβλημένο με αυτές ιδιώτη.

3) Με τον Ν. 4255/2014 έπαψαν όλες οι ποινικές διώξεις που αφορούσαν τη διάθεση πόρων του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών.

4) Με το άρθρο 68 του Ν. 4139/2013 ορίζεται ότι δεν συνιστά δωροδοκία η απλή υλική παροχή προς έκφραση ευγνωμοσύνης. Η διάταξη αυτή καταργήθηκε λίγο αργότερα λόγω της γενικευμένης κατακραυγής.

5) Με τον Ν. 4046/2012 απαλλάχθηκαν από κάθε ευθύνη τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των τραπεζών και τα στελέχη της Τράπεζας της Ελλάδος για το PSI.

6) Με τον Ν. 4141/2013 ανεστάλησαν όλες οι ποινικές διώξεις στις διοικήσεις των εταιρειών του Δημοσίου, που ιδιωτικοποιούνται βάσει μνημονιακών δεσμεύσεων, για οφειλές προς το Δημόσιο, προς Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, ασφαλιστικά ταμεία και ΟΤΑ.

7) Με τον Ν. 4224/2013 απαλλάσσονται τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΛΑΡΚΟ από κάθε αστική, ποινική και διοικητική ευθύνη για την πώληση περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.

8) Με το άρθρο 19 του Ν. 4224/2013 σταμάτησαν οι ποινικές διώξεις για τα διοικητικά συμβούλια των αγροτικών συνεταιρισμών κάθε βαθμού.

9) Με το άρθρο 55 του Ν. 4262/2014 ανεστάλησαν όλες οι ποινικές διώξεις για το αδίκημα της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο για Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

10) Με πρωτοβουλία του τότε υπουργού κ. Αθανασίου, αντικαταστάθηκε το άρθρο 263Α του Ποινικού Κώδικα που προέβλεπε ότι στελέχη και υπαλλήλους δημοσίων ή ιδιωτικών επιχειρήσεων και ΜΚΟ που επιχορηγούνται από το Δημόσιο σε περίπτωση δωροληψίας ή διασπάθισης δημόσιου χρήματος, τιμωρούνται με κακουργηματικού χαρακτήρα ποινές. Αυτές που προβλέπονται και για τους δημόσιους υπαλλήλους. Με την κατηγορία αυτή ήταν ήδη υπόδικοι, σειρά στελεχών ιδιωτικών επιχειρήσεων και ΜΚΟ που λάμβαναν αφειδώς χρηματοδοτήσεις από το Δημόσιο. Με την τροπολογία που κατατέθηκε στις 6 Μαϊου του 2014, τα στελέχη αυτά θα τιμωρούνταν πλέον με πολύ ελεφρύτερες ποινές. Η διάταξη καταργήθηκε λίγο αργότερα με την δικαιολογία ότι κατατέθηκε «κατά λάθος» όμως για το ενδιάμεσο διάστημα οι υπόδικοι για τα αδικήματα είχαν την ευκαιρία να δικαστούν με αυτόν τον νόμο.

11) Με το άρθρο 78 του Ν. 4146/2013 απαλλάσσονται από κάθε ευθύνη για το αδίκημα της απιστίας οι πρόεδροι, τα μέλη Διοικητικών Συμβουλίων και τα στελέχη των τραπεζών, για σύναψη δανείων πάσης φύσεως με Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Πρόκειται για την υπόθεση των θαλασσοδανείων στα κόμματα όπου είχαν μπει εγγυήσεις οι μελλοντικές κρατικές χρηματοδοτήσεις.

12) Με τροπολογία που υπογράφει ο Κυριάκος Μητσοτάκης νομιμοποιήθηκαν τριγωνικές συναλλαγές και επιχειρηματικοί όμιλοι απαλλάχθηκαν από πρόστιμα ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ.

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2016

Σκάνδαλο με τη χρήση εβαπορέ γάλακτος


Εδώ και καιρό είχαμε την πληροφορία ότι γαλακτοβιομηχανίες εισάγουν μαζικά από τη Γερμανία και άλλες καπιταλιστικές χώρες με μεγάλη παραγωγή γάλακτος, μεγάλες ποσότητες εβαπορέ γάλακτος, το οποίο αναμιγνύουν με νωπό γάλα και νερό και χρησιμοποιούν το μείγμα για την παραγωγή όλων των γαλακτοκομικών προϊόντων. Στις μεγάλες δεξαμενές όπου κάνουν το χαρμάνι, το νερό που χρησιμοποιούν είναι διπλάσιο σε ποσότητα από το εβαπορέ γάλα.

Η χρήση εβαπορέ γάλακτος για την παραγωγή οποιουδήποτε γαλακτοκομικού προϊόντος ήταν και εξακολουθεί να είναι παράνομη, σύμφωνα με τον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών (ΚΤΠ). Οπως πληροφορηθήκαμε από υπηρεσιακούς παράγοντες, οι διατάξεις αυτές του ΚΤΠ χαρακτηρίζονται διαχρονικά ως αναχρονιστικές από τις πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και γι’ αυτό έκαναν τα στραβά μάτια, ενώ γνώριζαν ότι γαλακτοβιομηχανίες  χρησιμοποιούν ευρέως εβαπορέ γάλα στην παραγωγή όλων των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Προς το παρόν, μιλάμε για γαλακτοβιομηχανίες γενικά, γιατί δεν έχουμε στη διάθεσή μας τα ισοζύγια γάλακτος. Τα έχουμε ζητήσει επίσημα από τον οργανισμό ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, που είναι αρμόδιος, και μόλις τα πάρουμε θα μιλήσουμε συγκεκριμένα.

Την πληροφορία για την παράνομη χρήση εβαπορέ γάλακτος στην παραγωγή γαλακτομικών προϊόντων την είχαμε από την άνοιξη του 2015 και προσπαθήσαμε από τότε να προμηθευτούμε ισοζύγια γάλακτος. Αυτό δεν κατέστη δυνατό, γιατί όπου απευθυνθήκαμε συναντήσαμε τοίχο. Αυτή τη φορά απευθυνθήκαμε με αίτηση στον πρόεδρο του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ, ζητώντας τα ισοζύγια γάλακτος συγκεκριμένων εταιριών για την περίοδο από την 1η Γενάρη του 2014 μέχρι τις 29 Φλεβάρη του 2016. Ζητήσαμε, επίσης, να μας πληροφορήσουν για τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν και πόσα απ’ αυτά εισπράχτηκαν.

Προχωρήσαμε σ' αυτή την κίνηση  τώρα, γιατί για πρώτη φορά υπηρεσιακοί παράγοντες παραδέχτηκαν ότι πράγματι  χρησιμοποιείται εβαπορέ γάλα στην παραγωγή όλων των γαλακτοκομικών προϊόντων και ότι οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Γεωργίας χαρακτηρίζουν τις απαγορεύσεις του ΚΤΠ αναχρονιστικές. Επιπρόσθετα, από τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ του υπουργείου μάθαμε ότι συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας για τη σύνταξη νομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα που προβλέπονται από την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, αναφορικά με την αλλαγή της νομοθεσίας για την παραγωγή γιαουρτιού όχι μόνο από νωπό γάλα, όπως προβλέπεται από τον ισχύοντα ΚΤΠ.

Από το σχετικό με το γιαούρτι και τη φέτα κεφάλαιο της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ φαίνεται καθαρά ότι οι συντάκτες είναι ντόπιας προέλευσης και κολαούζοι των μεγάλων γαλακτοβιομηχανιών. Οι ισχυρισμοί τους χτυπούν έντονα στο μάτι: αναχρονιστικός ο ΚΤΠ, νοθεύει τον ανταγωνισμό, στο εξής θα πρέπει να χρησιμοποιείται για την παραγωγή γιαουρτιού όχι μόνο νωπό γάλα κλπ.

Οπως πληροφορηθήκαμε, συντάχθηκε από υπηρεσιακούς παράγοντες σχέδιο προαπαιτούμενων τουλάχιστον για το γιαούρτι, το οποίο υπογράφηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Μ. Μπόλαρη και στάλθηκε για έγκριση. Με την κίνηση αυτή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης (Αποστόλου και Μπόλαρης) επιχειρεί να νομιμοποιήσει τις παρανομίες των γαλακτοβιομηχανιών όσον αφορά την παραγωγή γιαουρτιού και με τη χρήση εβαπορέ γάλακτος. Προσπαθεί επίσης να νομιμοποιήσει τη χρήση της πρωτεϊνης γάλακτος, που ενώ απαγορεύεται αναγράφεται στη συσκευασία του γιαουρτιού ως συστατικό του.Είναι χαρακτηριστικό ότι στο κεφάλαιο της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για το γιαούρτι ομολογείται ότι γίνεται παράνομη χρήση της πρωτείνης γάλακτος (όχι όμως και εβαπορέ γάλακτος).

Με την τροποποίηση αυτή μέσω της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ παραμένει το ζήτημα της παράνομης χρήσης του εβαπορέ γάλακτος στην παραγωγή άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων. Δεν τόλμησαν, για παράδειγμα, να νομιμοποιήσουν τη χρήση εβαπορέ στην παραγωγή νωπού γάλακτος, γιατί με τη διπλάσια ποσότητα νερού, σε σχέση με την ποσότητα του εβαπορέ, θα κατηγορούνταν για νόθευση του νωπού γάλακτος.

Πριν πολλά χρόνια, υπήρχε η υποχρέωση -με βάση την κοινοτική νομοθεσία- να αναγράφεται στη συσκευασία του γαλακτοκομικού προϊόντος η χώρα προέλευσης της πρώτης ύλης. Στη συνέχεια, με τροποποίηση της κοινοτικής νομοθεσίας, απαγορεύτηκε η αναγραφή της χώρα προέλευσης της πρώτης ύλης. Ενώ, όμως, χρησιμοποιείται γάλα νωπό (και όχι μόνο) από τις χώρες της ΕΕ, το τελικό γαλακτοκομικό βαφτίζεται ελληνικό!

πηγή KONTRA

Δ. Ψαρράς: «1922 -2016. Συγκρότημα Λαμπράκη». Ολόκληρη η δημοσιογραφική έρευνα


Ο ορισμός της σωστής ερευνητικής δημοσιογραφίας είναι το περιεχόμενο του ένθετου της «Εφημερίδας των Συντακτών» που επιμελήθηκε ο Δημήτρης  Ψαρράς και έχει τίτλο: «1922 -2016. Συγκρότημα Λαμπράκη».

Πλήθος τα ιστορικά στοιχεία που συνέλεξε και μας παρουσιάζει ο πολύ καλός δημοσιογράφος στο πόνημα του για τον βρόμικο ρόλο που έχει παίξει στα πολιτικά πράγματα της χώρας μας για σχεδόν ένα αιώνα το δημοσιογραφικό συγκρότημα Λαμπράκη.

«Ο Δημήτριος και εν συνεχεία ο Χρήστος Λαμπράκης αντιλαμβάνονταν τις εφημερίδες τους ως κεντρικά όργανα ενός ιδανικού κόμματος που πασχίζει για τα συμφέροντα των οικονομικών και πνευματικών ελίτ της χώρας»,   μας γράφει εισαγωγικά ο Δημήτρης Τρίμης και αυτό το συμπέρασμα του το τεκμηριώνει παραθέτοντας ιστορικά γεγονότα και καταστάσεις.

Θεωρούμε σημαντικό αλλά και επίκαιρο αυτό το θέμα. Για πρώτη φορά το συγκρότημα φαίνεται να αντιμετωπίζει προβλήματα, με τον ισχυρό άντρα του Σταύρο Ψυχάρη να βρίσκεται μπροστά σε δικαστικές περιπέτειες μετά την δίωξη που του ασκήθηκε εναντίον του για τον τρόπο που έλαβε δάνεια ώστε να αποκτήσει την ιδιοκτησία του ΔΟΛ.

Την Τρίτη στην βουλή κατά την συζήτηση για την δικαιοσύνη και την διαφάνεια –αν κρίνουμε από τις τηλεοπτικές δηλώσεις του Α. Φλαμπουράρη-  το ενδεχόμενο κάποια «άπλυτα» του ΔΟΛ να ‘ρθουν στην επιφάνεια από τον αναπληρωτή υπουργό δικαιοσύνης Δ. Παπαγγελόπουλος είναι κάτι περισσότερο από πιθανό.

Όπως και να έχει όμως, εμείς θεωρούμε πάρα πολύ ουσιαστική και ενδιαφέρουσα την σχετική δημοσιογραφική δουλειά που έκανε ο Δ. Ψαρράς και αφού η εφημερίδα των Συντακτών δεν την παρέθεσε στην ιστοσελίδα της το κάνουμε εμείς.

1 Η γέννηση μιας σκιώδους αυτοκρατορίας
2. Η κίτρινη δημοσιογραφία του Ιδιώνυμου

3 Γιατί χαίρεται το «Βήμα» και χαμογελούν τα «Νέα»

4 Αντίσταση έξω, δωσιλογισμός μέσα

5 Και Πλαστήρας και Παπάγος

6 Ολίγη βία και ολίγη νοθεία

7 Ενωση Κέντρου ή διάλυση Κέντρου;

8 Η κληρονομιά τεσσάρων άρθρων

9 Χούντα είναι, ας περάσει

10 Τα θαύματα της Μεταπολίτευσης

11 Με ποιον να πάει και ποιον ν’ αφήσει

12 Οι άνθρωποι της σκιάς βγαίνουν στο φως

Βιβλία – άρθρα

Ραδιοφονική συνέντευξη σήμερα του αντιφασίστα συντρόφου και ανάλυση των διώξεων από ναζιστές σε Άρτα και Αγρίνιο.




Σήμερα στις 6:00 το απόγευμα  στην εκπομπή "Μαύρα Μαντάτα", στο αυτοδιαχειριζόμενο ραδιόφονο "Ραδιουργία",  θα φιλοξενηθεί συνέντευξη του μουσικού αντιφασίστα από την Άρτα που διώκεται από ναζιστές Στη συνέχεια  θα γίνει  ενημέρωση/ανάλυση των πολιτικών διώξεων αντιφασιστών σε Άρτα και Αγρίνιο που έχουν δικαστήρια  στις 14 και  16 Απριλίου αντίστοιχα.

Την εκπομπή μπορείτε να παρακολουθήσετε διαδικτυακά στους  παρακάτω συνδέσμους..
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ

Η θρησκεία της ανάπτυξης και της προόδου






Τα Χριστούγεννα του 1945 και ενώ είχαν προηγηθεί τα Δεκεμβριανά, 200 περίπου νέοι επιστήμονες και καλλιτέχνες, γόνοι αστικών οικογενειών και γόνοι αριστερών οικογενειών, επιβιβάζονται στο νεοζηλανδέζικο πλοίο Ματαρόα ως υπότροφοι του Γ αλλικού Ινστιτούτου, με προορισμό τη Γαλλία. Ανάμεσα τους οι: Κ. Καστοριάδης, Λ. Αξελός, Ν. Σβωρόνος, Α. Προβελέγγιος, Μ.Μακρής, Ε. Αλεξίου, Ε. Κριαράς, Ι. Ξενάκης, Μ. Κρανάκη, Μ. Ζαχαριάς και ο Κ. Παπαϊωάννου. Ο Κ. Παπαϊωάννου γεννήθηκε το 1925 στο Βόλο και από το 1945 έζησε στη Γαλλία όπου και πέθανε. Δίδαξε σε διάφορα γαλλικά πανεπιστήμια και έγραψε πληθώρα έργων στα ελληνικά και στα γαλλικά, φιλοσοφικού, πολιτικού και κοινωνιολογικού περιεχομένου. Το βιβλίο του, «Η αποθέωση της Ιστορίας», Εναλλακτικές εκδόσεις, περιέχει πέντε δοκίμια τα οποία σε προγενέστερο χρόνο είχαν δημοσιευτεί σε γαλλικά περιοδικά. Αυτόν τον σπουδαίο διανοητή αποσιώπησε το σύνολο σχεδόν της ελληνικής κυρίως αριστερής διανόησης και τολμώ να πω διότι δεν μπορούσε να αναμετρηθεί ούτε με τον φιλοσοφικό ίσκιο του, αλλά και γιατί ο Παπαϊωάννου ήταν ένας κριτικός του μαρξισμού ή κατά άλλους ένας μεταμαρξιστής, δηλαδή ένας «αποστάτης» της ορθοδοξίας. Ο Παπαϊωάννου άσκησε κριτική στην ίδια τη μαρξιστική θεωρία και όχι απλά στις αστοχίες της εφαρμογής της, μια κριτική στο Μαρξ και όχι μόνο στους επιγόνους του, τους μαρξιστές. Ο Παπαϊωάννου στο σύνολο του έργου του συνομιλεί με τον Χέγκελ και κυρίως με τον Μαρξ, τον οποίο εκτιμά πολύ, αλλά δεν τον θεοποιεί- πχ τον θεωρεί μέτριο φιλόσοφο αλλά κορυφαίο αναλυτή του καπιταλισμού- επισημαίνει τις αστοχίες της μαρξιστικής θεώρησης και ταυτόχρονα ασκεί κριτική στην ανθρωπολογική θεμελίωση της νεωτερικότητας, του αναγεννησιακού και διαφωτιστικού κόσμου.

Για τον Παπαϊωάννου ο νεωτερικός κόσμος θεμελιώνεται στο ανθρωπολογικό υπόδειγμα, από την θεοκρατική νοηματοδότηση του κόσμου (Μεσαίωνας) στην ανθρωποκεντρική νοηματοδότηση, από την ανθρωποποίηση του θείου στην θεοποίηση του ανθρώπου διαμέσου του ιστορικού χρόνου, του ανθρώπινου πράττειν. Ο Χέγκελ «έλυσε» το φιλοσοφικό αίνιγμα με το να θεωρήσει ότι η ιστορία είναι ο χώρος της απόλυτης ελευθερίας του ατόμου. Αλλά η ιστορία ως χώρος πραγμάτωσης του απαλλαγμένου από τα δεσποτικά δεσμά του θεού υποκειμένου δεν μπορεί να είναι κυκλική αλλά προοδευτική και να αναζητάει την τελείωση (το ιδανικό τέλος). Για να θεμελιωθεί το νόημα αυτό της ιστορίας ο Διαφωτισμός εφηύρε την έννοια της προόδου και του ευθύγραμμου χρόνου, μια νέα εγκόσμια θρησκευτική πίστη, αλλά και ανήγγειλε τον καθαγιασμό της ανθρώπινης ιστορίας με τη δημιουργία ενός παράδεισου επί της γης (της ιδανικής πολιτείας). Ο Παπαϊωάννου είναι από τους πρώτους διανοούμενους που ασκεί κριτική στην αυταπάτη της θρησκείας της προόδου, αυταπάτη που διατρέχει το έργο του Μαρξ, και εκφράζεται στο σχήμα: η απεριόριστη ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων (υλική πρόοδος) θα οδηγήσει αντικειμενικά στην ιδανική κοινωνία (κομμουνισμός).

Το ανθρωπολογικό υποκείμενο δεν αρκείται λοιπόν στο να αποκαθηλώσει τον θεό και να ενθρονίσει τη θέση του τον άνθρωπο-θάνατος του θεού, θεοποίηση του ανθρώπου- αλλά από την αυγή των νεωτερικών χρόνων ανήγγειλε τη θρησκευτική του πίστη στην πρόοδο, δηλαδή τον θάνατο της φύσης. Η πρόοδος, ο ιστορικός χρόνος, για να κυριαρχήσει δεν αρκεί απλά να διαχωριστεί από τον φυσικό κόσμο, πρέπει και να τον υποτάξει. Να πως εκφράζει ο Μαρξ αυτή την αντίληψη: «Μια φύση καθαρά αντικειμενική, ξένη προς το υποκείμενο δεν υπάρχει πλέον» ή «Η ιστορία της βιομηχανίας….. είναι η ανθρώπινη ψυχολογία που έγινε εμπειρικά αντιληπτή»!! Όπως παρατηρεί εύστοχα ο Παπαϊωάννου με τη νεωτερικότητα «υψώθηκε ένας ουμανισμός ο οποίος ήθελε να είναι η συνέχεια του ελληνικού ουμανισμού, αλλά υπήρξε ακριβώς το αντίθετο του. Για τους Έλληνες η φύση ήταν το μέτρο των πάντων και η επιστήμη προσέφερε την αρετή. Στο εξής η φύση θα είναι αντικείμενο και η επιστήμη θα προσφέρει την εξουσία».

Ο έλλογος άνθρωπος, το υποκείμενο του Διαφωτισμού που είναι φύσει αγαθό, είναι πλέον εφοδιασμένο με το υπερόπλο του ορθού λόγου, την επιστήμη και τις εφαρμογές της για να υποτάξει και τις πιο ανυπότακτες φυσικές δυνάμεις. O υπερόπτης αυτός νεωτερικός άνθρωπος καθοδηγούμενος από την ύβρη της ισχύος και της κυριαρχίας πάνω στη φύση και στους ανθρώπους και από τις δυνάμεις της προόδου, της αυτονομημένες παραγωγικές δυνάμεις και το τεχνοσύμπαν που δημιουργούν, σύντομα θα οδηγηθεί σε ανθρωπολογικό αδιέξοδο. Θα εκπέσει σε μαζάνθρωπο-καταναλωτή, σε άνθρωπο εμπόρευμα, σε τεχνούργημα, θα οικοδομήσει ένα πολιτισμό της εγωιστικής περιχαράκωσης.

Χάρης Ναξάκης

Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2016

Κατάληψη αυτή την ώρα στη ΔΕΗ Αγρινίου, λόγω διακοπής ρεύματος σε άνεργο ..



Αυτή την ώρα γίνεται κατάληψη στη ΔΕΗ Αγρινίου μετά από διακοπή ρεύματος που προκάλεσαν σε άνεργο συμπολίτη .  Λόγω της διακοπής ρεύματος στο σπίτι προκλήθηκε σοβαρό ατύχημα(μέσα στο σπίτι)  σε παιδί της οικογένειας  όπου χρειάστηκε η μεταφορά του σε νοσοκομείο της πόλης.
 
 Τώρα αλληλέγγυοι έχουν αποκλείσει το γραφείο του προϊσταμένου διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση που επιβάλλεται στα πιο αδύναμα κοινωνικά μέρη  με τις συνεχιζόμενες διακοπές ρεύματος και απαιτώντας την άνευ όρων επανασύνδεση του ρεύματοςστο σπίτι του άνεργου συμπολίτη. ..

αναρχική εφημερίδα Γκιλοτίνα



Σάββατο, 26 Μαρτίου 2016

Συνδικάτα ενάντια στο συνέδριο των ναζιστών

 

Το Συνδικάτο Επισιτισμού - Τουρισμού και Ξενοδοχείων Ν. Αττικής και το Σωματείο Εργαζομένων Ξενοδοχείου Νovotel, εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση διαμαρτυρίας για το συνέδριο της Χρυσής Αυγής, που είναι προγραμματισμένο για τις 26 και 27 Μαρτίου. «Κανένας φασίστας ποτέ και πουθενά», το μήνυμα τους.

Όπως τονίζει η ανακοίνωση,  το ξενοδοχείο Νovotel, δέχτηκε να φιλοξενήσει το συνέδριο των φασιστών, αντίθετα με πολλά ξενοδοχεία που τους έχουν αρνηθεί τη φιλοξενία. «Η εργατική τάξη έχει μνήμη και συνείδηση για να τους καταδικάσει και να τους συντρίψει», τονίζει η ανακοίνωση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Πληροφορηθήκαμε ότι το διήμερο 26-27 Μαρτίου πρόκειται να πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο Novotel συνέδριο των νεοναζί - δολοφόνων της Χρυσής Αυγής. Πρόκειται για αυτούς που ανέλαβαν την πολιτική ευθύνη για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, που ευθύνονται για δεκάδες επιθέσεις σε μετανάστες, νεολαίους, συνδικαλιστές και μέλη κομμάτων, αντιφασιστικών και αντιρατσιστικών οργανώσεων.

Αυτούς τους φασίστες που δεν τους έχουν δεχτεί πολλά ξενοδοχεία, τους δέχτηκε η εργοδοσία του ξενοδοχείου Novotel, προκειμένου να πραγματοποιήσουν το συνέδριό τους.

Οι υμνητές του Χίτλερ, των στρατοπέδων εξόντωσης της ναζιστικής Γερμανίας, του φασισμού και της χούντας, οι μαχαιροβγάλτες τραμπούκοι και πιστά σκυλιά του μεγάλου κεφαλαίου, αυτοί που σπέρνουν το ρατσιστικό τους μίσος και ξερνούν μισαλλοδοξία στην κοινωνία, δεν πρέπει να έχουν θέση πουθενά και είναι ανεπιθύμητοι απ’ τους εργαζόμενους του ξενοδοχείου και του κλάδου.

Μια συμμορία που νομιμοποιήθηκε σαν κόμμα στη συνείδηση κάποιων με την είσοδό της στη Βουλή το 2012, στα μάτια τα δικά μας δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια αγέλη ναζιστών που υπηρετούν τους ισχυρούς και χτυπούν τους ανίσχυρους. Η εργατική τάξη έχει μνήμη και συνείδηση για να τους καταδικάσει και να τους συντρίψει.

Κανένας φασίστας ποτέ και πουθενά».

the press project.

Ρατσιστές γιουχάρουν οικογένειες ταλαιπωρημένων προσφύγων στη Βέροια και τους πετούν γουρονοκεφαλές..



 

 Εικόνες ντροπής και πολιτισμικής αθλιότητας από ολιγομελή ομάδα χριστιανών ρατσιστών που έδρασαν εναντίων οικογενειών ταλαιπωρημένων προσφύγων που μόλις είχαν έρθει από την Ειδομένη.
Η ολιγομελής ομάδα γιούχαραν τις οικογένειες των προσφύγων την ώρα που τα πούλμαν περνούσαν την πύλη του στρατοπέδου που θα τους φιλοξενήσει , τους πέταξαν  γουροονοκεφαλές , ενώ τσίριζαν περί αλλόθρησκων και άλλα φαιδρά.
Η συγκεκριμένη και ντροπιαστική επίθεση έγινε λίγο μετά τα κηρύγματα μίσους κατά των ανθρώπων όπως κοινωνήθηκαν   από ανώτερους παπάδες σε διάφορα εκκλησιαστικά καταστήματα (Θεσσαλονίκης, Αθηνών κλπ) ..

Διαβάστε επίσης:


Βέροια: Ρατσιστές πέταξαν κεφάλια γουρουνιών σε πούλμαν με πρόσφυγες

Η «ντροπή» της Βέροιας και ο πολιτικαντισμός βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ [ΒΙΝΤΕΟ+ΦΩΤΟ]

Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2016

1821: “ΑΝΤΑΡΤΗΣ, ΚΛΕΦΤΗΣ ΠΑΛΙΚΑΡΙ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝ’ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΛΑΟΣ”




«Ό,τι ξέρουμε για το 1821 μοιάζει με αντεστραμμένο είδωλο στον καθρέφτη. Υπάρχουν δύο ‘21, αυτό των αρχόντων, των Φαναριωτών και της επίσημης διπλωματίας και αυτό του λαού και των προοδευτικών ανθρώπων όλου του κόσμου…»

(Δ. Φωτιάδης, από την ιστορική μονογραφία «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ»)



Πώς γίνεται η Καλαμάτα να έχει απελευθερωθεί από τον τουρκικό ζυγό στις 23 Μάρτη του 1821, αλλά να γιορτάζουμε την έναρξη της Επανάστασης στις 25 Μάρτη;

Η απάντηση είναι απλή: Έπρεπε ο ξεσηκωμός να εγκιβωτιστεί σε ένα σχήμα που θα εξυπηρετούσε τους επί τουρκοκρατίας εξουσιαστές του λαού που παρέμειναν τέτοιοι και μετά την Επανάσταση. Ανάμεσά τους οι σεβάσμιοι δεσποτάδες της εποχής. Κι αφού οι τελευταίοι δεν είχαν να επιστρατεύσουν τίποτα άλλο για να οικειοποιηθούν την Επανάσταση, επιστράτευσαν την Παναγία.

Ήταν 17 ολόκληρα χρόνια μετά την Επανάσταση, με διάταγμα του 1838, που ως εθνική γιορτή ορίστηκε η μέρα του Ευαγγελισμού ώστε το ιερατείο να καμώνεται ότι ευλόγησε τον ξεσηκωμό…

Η αλήθεια, βέβαια, είναι ελαφρώς διαφορετική: Η σημαία της επανάστασης πρωτοσηκώθηκε από το λαογέννητο ηγέτη και δολοφονημένο αργότερα από τους πρόκριτους, Παναγιώτη Καρατζά, στην Πάτρα στις 21 Μάρτη. Όσο για τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, που όπως επιβεβαιώνουν τα απομνημονεύματά του απλώς… απουσίαζε, θυμήθηκε να «ευλογήσει» τα όπλα μόνο αφότου η Επανάσταση είχε ξεσπάσει και επιβληθεί.

Και τούτο συνέβη γιατί ο λαός (ανάμεσά του και ο λαϊκός κλήρος) δεν άκουσε τις «νουθεσίες» του ραγιαδισμού ούτε τις φοβέρες των φορέων του. Αυτοί, οι δεύτεροι, αντί του «Ελευθερία ή θάνατος» είχαν άλλη αντίληψη:

«Ας αφήσουμε τα παιδιά του Μωάμεθ να αποτελειώσουν τα παιδιά του Ροβεσπιέρου», έλεγαν…

***

Ας δούμε τι έλεγαν τα «παιδιά του Ροβεσπιέρου» και γιατί δεν άρεσαν στο αρχοντολόι:

«Σ' Ανατολή και Δύση και Νότον και Βοριά

για την πατρίδα όλοι να 'χωμεν μία καρδιά

στην πίστη του καθένας ελεύθερος να ζει

στη δόξαν του πολέμου να τρέξωμεν μαζί

Βούλγαροι κι Αρβανίτες, Αρμένιοι και Ρωμιοί,

αράπηδες και άσπροι, με μια κοινή ορμή,

για την Ελευθερίαν να ζώσωμεν σπαθί

πως είμαστ' αντρειωμένοι παντού να ξακουστεί.

Βούλγαροι κι Αρβανίτες, Αρμένιοι και Ρωμιοί

Αράπηδες και άσπροι με μια κοινή ορμή

για την ελευθερία να ζώσουμε σπαθί

να σφάξουμε τους λύκους που το ζυγόν βαστούν

και Χριστιανούς και Τούρκους σκληρά

τους τυραννούν».

Αυτά έγραφε τότε ο Ρήγας Φεραίος. Έγραφε κι αυτά:

«Όταν η Διοίκησις βιάζη, αθετή, καταφρονή τα δίκαια του λαού και δεν εισακούη τα παράπονά του, το να κάμη τότε ο λαός ή κάθε μέρος του λαού επανάστασιν, να αρπάζη τα άρματα και να τιμωρήση τους τυράννους του, είναι (το) πλέον ιερόν από όλα τα δίκαιά του και το πλέον απαραίτητον από όλα τα χρέη του.

Αν ευρίσκωνται όμως εις τόπον, όπου είναι περισσότεροι τύραννοι, οι πλέον ανδρείοι πατριώται και φιλελεύθεροι πρέπει να πιάσουν τα περάσματα των δρόμων και τα ύψη των βουνών, εν όσω ν' ανταμωθούν πολλοί, να πληθύνη ο αριθμός των, και τότε να αρχίσουν την επιδρομήν κατά των τυράννων (...)».

Κι επειδή έγραφε κι έλεγε αυτά, γι’ αυτό και ο Πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε' και οι αυλικοί του είχαν αποφανθεί ότι ο Ρήγας ήταν ένας «διεφθαρμένος τη φρένα»…

Όταν, δε, ο Ρήγας και οι σύντροφοί του δολοφονήθηκαν, οι ...άνθρωποι του Θεού και ...προστάτες του Γένους, αγαλλίασαν! Όπως έγραφε ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων, ο Ρήγας και οι σύντροφοί του «εσκόπευον να κάμουν επανάστασιν κατά του κραταιωτάτου Σουλτάνου αλλ' ο μεγαλοδύναμος Θεός τους επαίδευσε κατά τας πράξεις των με τον θάνατον όπου τους έπρεπε (...)».

Έχουν κάποιο νόημα όλα αυτά ή μήπως να τα αγνοήσουμε και να το ρίξουμε στο τσάμικο αυτής της περίφημης… «εθνικής ομοψυχίας» και του «όλοι μαζί» που διακινούν αιώνες τώρα οι «από πάνω», οι οποίοι συνήθως απουσιάζουν και από το «όλοι» και από το «μαζί»;

***

Τι ήταν ο Παπαφλέσσας; Ήταν ο φλογερός αγωνιστής που γνωρίζουμε; Για το λαό ναι. Αλλά οι κοτσαμπάσηδες και οι σεβάσμιοι δεσποτάδες που τα είχαν κάνει τάτσι μήτσι κότσι με τους πασάδες είχαν άλλη άποψη.

Για παράδειγμα, και σύμφωνα με τα λόγια του Παλαιών Πατρών Γερμανού όπως καταγράφονται στα απομνημονεύματά του, ο Παπαφλέσσας – αυτός που θα μνημονεύεται στους αιώνες για τη θυσία του στο Μανιάκι - ήταν «... άνθρωπος απατεών και εξωλέστατος περί μηδενός άλλου φροντίζων ειμή τινί τρόπω να ερεθίση την ταραχήν του έθνους...».

Όταν ο Παπαφλέσσας συναντήθηκε με τον Παλαιών Πατρών Γερμανό για να του πει ότι όλα ήταν έτοιμα για την Επανάσταση, ο τελευταίος αυτό το «πατριωτικό» του απάντησε: «Είσαι απατεώνας».

Ποιο το συμπέρασμα; Μήπως να αδιαφορήσουμε για την αλήθεια και να συνεχίσουμε το «εθνικό» τσάμικο εκείνων που όποτε ακούνε για «ελευθερία» και «δικαιώματα» βλέπουν «ταραχήν του έθνους»;

***

Τι ήταν το κίνημα του Υψηλάντη και του Σούτσου που ξεδιπλώθηκε τον Μάρτη του ’21 στην Μολδοβλαχία; Τι ήταν αυτή καθ’ αυτή η Επανάσταση του 1821; Αν μιλάμε για το λαό ήταν η λύτρωση. Ήταν το σάλπισμα για την διεκδίκηση της λευτεριάς και του δίκιου.

Για τους προύχοντες, όμως, τι ήταν; Για το «ιερατείο» των «κεφαλών του Έθνους» τι ήταν; Μας το πληροφορεί το φιρμάνι του αφορισμού (!) της Επανάστασης (ο αφορισμός εκτός από την υπογραφή του πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, φέρει την υπογραφή του μητροπολίτη Ιεροσολύμων, καθώς και, μεταξύ άλλων, των μητροπολιτών Καισαρείας, Νικομήδειας, Δέρκων, Ανδριανουπόλεως, Βιζύης, Σίφνου, Ηρακλείας, Νικαίας, Θεσσαλονίκης, Βέροιας, Διδυμοτείχου, Βάρνης, Φαναρίου, Ναυπάκτου, Χαλκηδόνος, Τυρνάβου...):

«... αμφότεροι (Υψηλάντης και Σούτσος) αλαζόνες και δοξομανείς, ή μάλλον ειπείν ματαιόφρονες εκήρυξαν του γένους την ελευθερίαν και με την φωνήν αυτήν εφείλκυσαν πολλούς των εκεί κακοήθεις και ανοήτους (...) έγινε γνωστή εις το πολυχρόνιον κράτος η ρίζα και η βάσις όλου αυτού του κακοήθους σχεδίου. Με τοιαύτας ραδιουργίας εσχημάτισαν την ολεθρίαν σκηνήν οι δύο ούτοι και τούτων συμπράκτορες φιλελεύθεροι, μάλλον δε μισελεύθεροι, και επεχείρησαν έργον μιαρόν, θεοσταγές και ασύνετον, θέλοντες να διακηρύξωσι την άνεσιν και ησυχίαν των ομογενών μας πιστών ραγιάδων της κραταιάς βασιλείας (...) Αντί λοιπόν φιλελευθέρων εφάνησαν μισελεύθεροι, και αντί φιλογενών και φιλοθρήσκων εφάνησαν μισογενείς, μισόθρησκοι και αντίθετοι, διοργανίζοντες, φευ, οι ασυνείδητοι με τα απονενοημένα κινήματά των την αγανάκτησιν της ευμενούς κραταιάς βασιλείας(...)».

Και οι εκπρόσωποι του ...Θεού και του Έθνους φτάνουν στο διά ταύτα και «παραγγέλλουν»:

«Διά τούτο (...) συμβουλεύομεν και παραινούμεν και εντελλόμεθα και παραγγέλλομεν πάσιν υμίν (…) να διακηρύξητε την απάτην των ειρημένων κακοποιών και κακόβουλων ανθρώπων και να τους αποδείξητε και να τους στηλιτεύσητε πανταχού (...) Εκείνους δε τους ασεβείς πρωταιτίους και απονενοημένους φυγάδας και αποστάτας ολεθρίους να τους μισήτε και να τους αποστρέφεστε και διανοία και λόγω, καθότι και η εκκλησία και το γένος τούς έχει μεμισημένους, και επισωρεύει κατ' αυτών τας παλαμναιοτάτας και φρικωδεστάτας αράς: ως μέλη σεσηπότα, τους έχει αποκεκομμένους της καθαράς και υγιαινούσης χριστιανικής ολομελείας. Ως παραβάται δε των θείων νόμων και κανονικών διατάξεων... αφορισμένοι υπάρχειεν και κατηραμένοι και ασυγχώρητοι και μετά θάνατον (...)».

Ωραίο δεν είναι το τσάμικο της… «εθνικής ομοψυχίας»;

***

Αυτά, λοιπόν, με τους «μέσα». Αλλά υπήρχαν και οι «φίλοι» μας οι «απ’ έξω». Ας πάμε να δούμε τι συνέβη και με τους «έξω». Ο λόγος στον Στρατηγό, τον Μακρυγιάννη:

«Και παραδοθήκαμεν εις την τιμή εσάς των ομοθρήσκων μας Ρούσσων και Άγγλων και Γάλλων να μας σώσετε - κ' εσείς οι φιλάνθρωποι της πρώτες χρονιές πιάνατε ένα αθώον παιδί, ένα αρφανό, οπού γύρευε η τυραγνία να του πάρη την ζωή του και την τιμή του και θρησκεία του και με την βοήθεια του Θεού εσώθη· και οι τρεις εσείς το κιντυνεύετε να το πάτε πάλε εις την δικαιοσύνη του τύραγνου·(…) Τι φαντάζεστε, ότι μας βοηθήσετε, ή μας μολύνετε και μας αφανίσετε; Ξίκι να γίνεταν από 'μας ήταν καλύτερα και το καλό σας και το κακό σας! Ευγνωμονούμεν οι Ελληνες γενικώς τους φιλανθρώπους υποκόγους σας, έχομεν χάριτες εις αυτούς τους ευεργέτες μας - καμμιά χάρη 'σ εσάς της ανεμοδούρες, της διαφταρμένες μηχανές δεν έχομεν! Οι τίμιοι άνθρωποι να μην σας ακούσουνε! Ούτε το καλό σας θέλουν να τους κάμετε. Ας σας ευγνωμονήσουνε εκείνοι οπού τους δώσετε τα δάνεια και τα 'φκειασαν λούσια και πολυτέλειες κι' άλλα τοιούτα. Εκεινών εκάμετε καλό με τα δάνειά σας, του Αρμασπέρη, του Κωλέτη, του Μαυροκορδάτου, του Μεταξά και συντροφιές τους (…) δεν θέλω σας ξέρη, ούτε να σας ακούσω! Από αυτά όλα η πατρίδα κλονίζεται, από της οδηγίες της πατρικές των Πρέσβεων και δικώ μας ξενολάτρων».

Αυτά συνέβαιναν, γράφονταν και λέγονταν δυο αιώνες προ ΝΑΤΟ και προ ΕΕ. Και μάλλον δεν χρειάζεται κάποιο πιο επίκαιρο σχόλιο.

***

Τα συμπεράσματα – τα δικά μας τουλάχιστον – από όλα αυτά παραμένουν αναλλοίωτα:

Πρώτο: Τιμή και δόξα στην Επανάσταση του ’21. Τιμή και δόξα στους επαναστάτες, σε εκείνους που ανάμεσά τους δεν υπήρξε «κανένας φρόνιμος», όπως το λέει ο Κολοκοτρώνης.

Δεύτερο: Τιμή και δόξαστην «επαναστάτισσα Ελλάδα» που ύμνησε ο Πούσκιν και λάτρεψε ο Μπάιρον, τιμή και δόξα στον επαναστατημένο λαό που δεν αρνήθηκε το ευκταίο στο όνομα του «εφικτού», τιμή και δόξα στους «Καραισκάκηδες» που δεν διαπραγματεύτηκαν τον ξεσηκωμό τους με τον Μέτερνιχ.

Τρίτο:«Όσοι το χάλκεον χέρι του φόβου βαρύ αισθάνονται, ζυγόν δουλείας, ας έχουσι. Θέλει αρετήν και τόλμην η Ελευθερία»(Αντρέας Κάλβος). Ή όπως το έλεγε 120 χρόνια μετά την Επανάσταση του ’21 ο ύμνος του ΕΛΑΣ: «Αντάρτης, κλέφτης παλικάρι πάντα είναι ο ίδιος ο λαός».

Τέταρτο: Ο λαός. Ο μόνος που μπορεί να βάζει τέλος στις τυραννίες. Που ακόμα κι όταν «χάνονται» οι Επαναστάσεις του, δεν έχει άλλο δρόμο από εκείνον που γράφει: «Πέθανε η Επανάσταση. Ζήτω η Επανάσταση»!